Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 1, 2017 - Dragons News

Friday, September 29, 2017

Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 1, 2017


Social Studies

In Grade 6 Social Studies we focus on Ancient Civilizations and how they shaped our past. This quarter, students will learn about early man and the Stone Age. Students will understand the reasoning for sedentary lifestyle, as man moved away from the hunter-gatherer life and the advent of agriculture. The culminating project will focus on the use of technology and the Digital Storytelling Process. At home, your child should be encouraged to hear the benefits of collaboration, as this will be a group project.


6 학년 사회에서 우리는 고대 문명에 대해 집중적으로 공부할 것입니다. 이번 쿼터에 학생들은 태초의 인간과 석기 시대에 대해 배웁니다. 학생들은 사냥에서 벗어나 채집자 생활과 농업의 출현으로 인하여 앉아있는 생활 방식에 대한 추론을 이해할 것입니다. 절정에 달하는 프로젝트는 기술의 사용과 디지털 스토리 텔링 프로세스에 중점을 둘 것입니다. 학부모님은 자녀가 그룹 프로젝트를 하며 공동 작업의 이점을 듣도록 권장해주기 바랍니다.



Science

In the first quarter we will explore a) Earth in space and b) Earth’s changes. We will investigate seasons, eclipses, day/night, orbital lengths, gravity, natural disasters detection and prevention, and factors that affect weather. We will practice: developing and using models to explain phenomena, identifying cause and effect relationships, analyzing graphs for patterns in data, and calculating ratios to show scale and proportion. The Earth in space summative assessment will be an individual assessment based on research and a written report. The Earth’s changes summative assessment will be research based and presented as an informative travel brochure. At home, support could be a conversation about the science topic, talking about science in the news, watching a documentary together, creating a table or chart and recording moon phases or the tides together, or discussing a safety plan in case of a natural disaster (ex: typhoon, flood, landslide).

1 쿼터에 학생들은 a) 우주의 지구와 b) 지구의 변화를 탐구 할 것입니다. 학생들는 계절, 일식, 주야간, 궤도 길이, 중력, 자연 재해 탐지 및 예방, 그리고 날씨에 영향을 미치는 요인을 조사 할 것입니다. 학생들은 현상을 설명하고, 원인과 결과 관계를 확인하며, 데이터의 패턴에 대한 그래프를 분석하고, 비율을 계산하여 비율 및 비율을 나타내는 모델을 개발하고 사용합니다. 공간 요약 평가의 지구는 연구 및 서면 보고서에 기초한 개별 평가 일 것입니다. 지구의 변경 사항 요약 평가는 연구를 기반으로하며 유익한 여행 안내 책자로 제공됩니다. 가정에서의 지원은 과학 주제에 관한 대화, 뉴스 속의 과학에 대한 이야기, 다큐멘터리보기, 테이블 또는 차트 만들기, 달의 위상 또는 조수를 함께 기록하는 것, 자연 재해 발생시 안전 계획에 대해 토론하는 것입니다. 예 : 태풍, 홍수, 산사태 등).



English

Grade 6 English is all about writing and using novels as mentor texts. In the first quarter we will be using Boy in the Painted Cave as a mentor text to write Personal Narratives. We start the unit by having students reflect on the question “Who Am I?” We have asked students to dig a little deeper to find out who they are, where they are from, and where they are going. Armed with this sense of self students will begin writing personal narratives. Students will be asked to write several drafts of multiple narratives to help them build up their writing stamina, as well as generate ideas. When they select one of their drafts to be their focus piece, students will go through the writing process using many resources to add and build their narrative. We will use Boy in the Painted Cave as a text to highlight key aspects of writing such as description, setting, character and plot development. Students will realize that they all have worthwhile stories to tell, and take ownership of their learning.
At home you can support your child in a couple of ways. First, please allow them time (at least 20-30 minutes) to read each evening. Also, encourage them to read books that are appropriate to their level. Students can lose interest in reading if their reading choice is too simple or too challenging. They all know the five finger rule to help with this process.

6 학년 영어는 모두 멘토 텍스트로 소설을 읽고 쓰고 사용하는 것에 관한 것입니다. 1쿼터에 Painted Cave의 Boy를 Personal Narratives 작성을 위한 멘토 텍스트로 사용하게 될 것입니다. 학생들은 "나는 누구인가?"라는 질문에 학생들을 반영하게 함으로써 수업을 시작합니다. 우리는 학생들에게 그들이 누구인지, 그들이 어디에서 왔는지, 어디에서 가고 있는지를 찾기 위해 조금 더 깊이 파도록 요청했습니다. 이 자아 의식으로 무장하면 개인 서사를 쓰기 시작할 것입니다. 학생들은 자신의 체력을 키우고 아이디어를 창출 할 수 있도록 여러 내러티브의 여러 초안을 작성해야 합니다. 초안 중 하나를 집중 과제로 선택하면 학생들은 서술을 추가하고 구축하기 위해 많은 자원을 사용하여 작문 과정을 거칩니다. 학생들은 묘사, 설정, 성격 및 음모 개발과 같은 글쓰기의 주요 측면을 강조하기 위해 Painted Cave의 Boy를 텍스트로 사용합니다. 학생들은 모두 이야기하고 자신의 학습에 대한 소유권을 가질 가치가있는 이야기를 가지고 있음을 알게 될 것입니다.
집에서는 몇 가지 방법으로 자녀에게 도움을 줄 수 있습니다. 첫째, 매일 저녁 시간을 (적어도 20-30 분) 밤에 책을 읽을 수 있도록 도와주십시오. 또한 자신의 수준에 맞는 책을 읽도록 격려하십시오. 학생들의 독서 선택이 너무 간단하거나 너무 어려울 경우 학생들은 독서에 관심을 잃을 수 있습니다. 그들은 모두이 과정을 돕기 위해 다섯 손가락 규칙을 알고 있습니다.





Math

In Grade 6 Mathematics our focus is complex real-world problem solving through the application of mathematical concepts. This quarter, we will work on number sense, algebraic thinking, and applying algebraic principles to solve complex problems. Summatives in class will consist of solution based problems as well as inquiry based projects. At home, you can support your child by providing a quiet space for homework completion and critical thinking time.

6 학년 수학에서 우리의 초점은 수학 개념의 응용을 통해 복잡한 실세계 문제 해결입니다. 이번 쿼터에는 숫자 감각, 대수 사고 및 복잡한 문제를 풀기위한 대수적 원리를 적용 할 것입니다. 수업의 요약은 솔루션 기반 문제뿐만 아니라 조회 기반 프로젝트로 구성됩니다. 집에서 숙제를 끝내고 비판적 사고 시간을 가질 수있는 조용한 공간을 제공하여 자녀를 지원하시길 권장드립니다.

E.A.P.

The first quarter of E.A.P. focuses on supporting students as they build routines that help them be successful in Middle School. In E.A.P., we will work to develop strong note-taking skills so students can access course texts. Additionally, we work to build academic vocabulary through the study of Latin and Greek word roots. At home, parents can support their children by asking to see the word journal, which contains unknown academic language. Parents can ask the following questions:
Where does this word come from? Which class?
What does it mean?
What did you think it meant before you looked it up?

Additionally, during E.A.P. class, students will work with our Reading Specialist in small groups to develop reading strategies.

EAP의 1 쿼터는 학생들이 중학교에서 성공하는 데 도움이 되는 루틴을 구축 할 때 학생들을 지원하는 데 중점을 둡니다. EAP에서는 학생들이 코스 텍스트에 액세스 할 수 있도록 강력한 메모 작성 기술을 개발하기 위해 노력할 것입니다. 또한 라틴어와 그리스어 단어를 연구하여 학문 어휘를 구축합니다. 집에서 학부모는 알려지지 않은 학업 언어가 포함 된 단어 저널을 구독할 수 있도록 자녀를 지원할 수 있습니다. 학부모는 다음 질문을 할 수 있습니다 :
이 단어의 출처는 어디일까? 어떤 수업?
무슨 뜻일 것 같니?
혹시 단어에 대해 찾아보기 전에 무슨 뜻인지 생각해 봤어?
또한 EAP 수업을 하는 동안 소그룹으로 독서 전문가와 함께 독서 전략을 개발할 것입니다.





P.E.

In Quarter 1 we are focusing on team building games and the importance of personal fitness in Health and Fitness. We have several weeks of team strategy games where students have to work together and communicate to be successful at the game. We also start our Fitness Challenges for the year that help track personal fitness for each student. We talk about how they can improve on these different areas. Our Fitness Challenges include an 800m, an endurance run called the BEEP test, a plank test, and a flex arm hang hold. These are done on separate days and repeated throughout the year.

Students are assessed on their overall participation/effort in class and their improvement in their own personal fitness. They set goals for themselves and work on achieving those goals.

Please talk with your child about how important your own personal fitness is to your overall health and ask them about what they are doing or can do to help themselves practice healthy habits that lead to a health lifestyle.

1 쿼터에 우리는 팀 구축 게임과 건강과 피트니스에서의 개인 휘트니스 중요성에 중점을두고 있습니다. 우리는 몇 주간의 팀 전략 게임을 통해 학생들이 게임에서 성공하기 위해 함께 일하고 의사 소통해야합니다. 우리는 또한 각 학생의 개인적인 체력을 추적하는 데 도움이 되는 1 년 동안의 휘트니스 도전 과제를 시작합니다. 우리는 그들이 다른 분야에서 어떻게 개선 될 수 있는지 이야기합니다. 우리의 휘트니스 도전 과제는 800m, BEEP 테스트, 판자 테스트, 플렉스 암 정지 등의 내구성 테스트입니다. 이들은 별도의 날에 이루어지며 일년 내내 반복됩니다.

학생들은 수업 전반의 참여 / 노력 및 자신의 개인적 체력 향상을 평가받습니다. 그들은 스스로 목표를 설정하고 목표를 달성하기 위해 노력합니다.

자녀가 자신의 개인 건강 상태가 전반적인 건강 상태에 얼마나 중요한지 자녀와 이야기하고 건강 생활 습관을 유도하는 건강 습관을 실천하도록 돕기 위해 그들이 하고있는 일에 대해 물어봐 주시기 바랍니다.


Life and Technology

In Life and Technology our focus this quarter is on organization, technological applications and developing and becoming good digital citizens as well as strengthening the students' cooperative and collaborative skills. This quarter, students are working in class and in small cooperative groups to develop a campaign poster teaching our Respectful Use Policy in Middle School.

Once their poster is complete they will create digital interactive posters using Glogster which they will individually present to the class. Both their Respectful Use Policy campaign posters and digital ‘About Me’ posters and presentations will be summatively graded using our ISTE technology standards. Parents are encouraged to speak about the importance of being open-minded when working in a group, which includes listening to other's ideas as well as offering ideas.

Additionally, students will be introduced to a student news platform called CNN10. CNN10 is 10 minutes of commercial free international news geared for middle school and high school students. We will watch CNN10 once per week. Parents are encouraged to watch and speak with students about global events happening in our world. It is my hope our young students will develop their own ideas and opinions about global events.

Life and Technology에서 이번 쿼터의 초점은 조직, 기술 응용 프로그램 및 학생들의 협업 및 협업 기술 강화뿐만 아니라 우수한 디지털 시민으로 성장하고 있습니다. 이번 쿼터 학생들은 학급과 소규모 협동 조합에서 중학교의 존경하는 사용 정책을 가르치는 캠페인 포스터를 개발하기 위해 노력하고 있습니다.

포스터가 완성되면 Glogster를 사용하여 디지털 인터랙티브 포스터를 만들 것입니다.이 포스터는 개별적으로 수업에 제공됩니다. 존경하는 사용 정책 캠페인 포스터와 디지털 'About Me'포스터 및 프레젠테이션 모두 ISTE 기술 표준을 사용하여 총점을 채점합니다. 학부모 님들은 그룹에서 일할 때 편견없이 다른 사람의 의견을 듣고 아이디어를 제공하는 것의 중요성에 관해 이야기 해 보시기 바랍니다.

또한 학생들은 CNN10이라는 학생 뉴스 플랫폼에 소개 될 것입니다. CNN10은 중학교 및 고등학생을 대상으로 한 상업용 무료 국제 뉴스 10 분입니다. CNN10을 일주일에 한 번 시청할 것입니다. 학부모님들은 우리 세계에서 일어나는 세계적인 사건에 관해 학생들과 함께보고 이야기 할 것을 권장합니다. 우리 청소년 학생들이 지구촌 사건에 대한 자신의 생각과 의견을 개발하고자 하이 저의 희망입니다.



No comments:

Post a Comment