Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 2, 2017 - Dragons News

Monday, October 23, 2017

Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 2, 2017

Social Studies

During Quarter 2 students will explore and learn about Ancient Mesopotamia and the rise and advent of societies and agriculture. Students will begin to make connections to surplus of food and the need for specialized labor. In this unit we will learn about Hammurabi and his code of laws. We will draw on the vocabulary words to make connections to society and government; relating these to geography and the need to live near fresh water. Students will take a summative assessment combining written short answers, with illustrations and vocabulary. At home, students will benefit from support related to studying vocabulary and the completion of comprehension questions.


Q2동안 학생들은 고대 메소포타미아와 국가와 농경의출현과 성장에 대하여 탐구하고 배우게 될 것입니다. 학생들은 과잉된 음식과 전문화된 노동의 필요성의 연결 고리를 찾을 것입니다. 이 유닛에서는 함무라비와 함무라비 법전을 배울 것입니다. 우리는 사회와 정부에 연관성을 만들기 위하여 관련 어휘들을 배우고 이것을 지리와 신선한 물 근처에서 사는 것의 필요성과 연결시킬 것입니다. 학생들은 묘사와 관련 어휘들을 이용한 주관식 문제들을 통하여 총괄평가를 치르게 될 것입니다. 가정에서는 학생들이 관련 어휘들을 복습하고 이해도 체크를 위한 문제들을 풀 수 있도록 지도해주시기 바랍니다.


Science

We will learn about plant and animal cells and how to use the compound microscope. The summatives will be a) a plant or animal cell model showing organelles using different types of materials, b) a mystery cell investigation write up using the microscope and lab safety, and c) a disease investigation video presentation explaining how a bacteria or virus cell harms healthy animal or plant cells. Formative assessments will be any homework about cell functions and structures and short quizzes in class. Also, students will record observations and reflections in science notebooks. Parents, please help your child by watching or reading any news or documentaries about cells or disease outbreaks. It is flu season and if you get a flu shot, it could be a learning moment to encourage your child to ask the doctor or nurse questions about the flu virus. Children could talk with you and siblings about how to keep healthy at home (washing hands, washing food, cooking food, covering one's mouth when sneezing, wearing face masks, eating healthy, etc.).

우리는 식물과 동물의 세포 그리고 복합 현미경을 사용하는 방법에 대하여 배울 것입니다. a) 다른 종류의 물질을 사용한 세포 기관을 보여주는 식물이나 동물의 세포 모델, b) 현미경을 사용한 미지의 세포 조사와 실험실 내의 안전, c) 그리고 어떻게 박테리아나 바이러스 세포가 건강한 동물이나 식물의 세포들에게 해를 입히는지 설명해주는 질병 조사 영상 발표가 총괄 평가로서 진행될 것입니다. 형성 평가는 세포의 기능과 구조에 대한 과제물과 수업 시간에 보는 간단한 퀴즈들이 될 것입니다. 또한, 학생들은 관찰 결과들을 기록하고 과학 노트에 감상문들을 적을 것입니다. 학부모님들께서는 세포들이나 질병의 발생에 대한 뉴스나 다큐멘터리들을 학생들이 많이 접할 수 있도록 도와주시기 바랍니다. 감기 시즌을 맞아 독감 주사를 맞게 되는 경우, 학생이 의사나 간호사분과 독감 바이러스에 대하여 이야기를 나눠 보도록 격려해주시는 것도 좋은 학습이 될 것입니다. 학생들은 학부모, 형제 자매들과 함께 집에서 건강을 지키는 법에 대하여 이야기를 나눌 수도 있습니다. (손 잘 씻기, 음식 잘 씻기, 음식 요리하기, 재채기할 땐 입을 가리고 하기, 마스크 쓰기, 건강하게 먹기, 등등)


English

Sixth grade is a time for adolescents to hone their intellectual independence. Quarter 2’s focus in English will be Interpretation Book Clubs: Analyzing Themes. Students will draw on a series of ways for reading closely, noticing how story elements interact, understanding how different authors develop the same theme, and comparing and contrasting texts that develop a similar theme. At home, students can continue to read for at least 20 to 30 minutes a night - every night. Also, since we will not have a major writing focus this unit, we are encouraging students to pick, at least one evening a week, to either write a draft or story, keep a journal, and try to write for an entire 45 minute time block, to maintain their writing stamina.

6학년은 청소년들이 자신의 지적인 자립성을 연마하는 시간입니다. 영어 과목에서 Quarter 2의 목표는 북 클럽 이해: 분석하기 입니다. 학생들은 책을 면밀히 읽으며, 이야기의 요소들이 어떻게 상호작용하는지 찾고, 다른 작가들이 같은 주제를 어떻게 발전시켜나가는지 이해하며 그 이야기들을 비교 및 대조하게 될 것입니다. 학생들이 가정에서 매일 밤 최소 20-30분 정도 독서를 지속할 수 있도록 지도바랍니다. 또한, 이번 유닛에서는 writing을 중점적으로 다루지 않기 때문에, 학생들이 일주일에 하루는 저녁에 초안이나 이야기를 적어보거나 일기 쓰기를 계속하라고 격려하고 있습니다. 또한 45분의 시간동안 집중해서 글을 써보기를 바랍니다. 이것은 학생들이 글짓기에 필요한 체력을 유지하는 데에 도움이 될 것입니다.






Math

During Quarter 2 in maths class, students will focus on the various aspects of Geometry. Students will learn about area, perimeter, volume, surface area, nets, and the coordinate plane. Throughout the Geometry unit students will be working on a summative project which focuses on architectural design. In addition, students will complete formative assessments and a traditional summative unit test. You can support your students by allowing them quiet time to study at home and complete homework.


Quarter 2의 수학 시간에는 기하학의 다양한 측면들에 집중하게 될 것입니다. 학생들은 면적, 둘레, 부피, 곡면적, 순량과 좌표면에 대해 배울 것입니다. 기하학 유닛을 배우며 학생들은 건축 설계에 대한 총괄 프로젝트를 진행하게 됩니다. 또한, 학생들은 형성평가들과 기존의 총괄 유닛 테스트를 치르게 될 것입니다. 가정에서는 학생들이 집에서 조용히 공부하고 숙제를 마치는 데 도움을 주시길 바랍니다.




E.A.P.

Students will continue reading fiction for the first few weeks of Quarter 2. The fiction unit supports narrative writing in the English classroom, and the upcoming unit on reading narratives. Students are learning how to read characters and that every detail in text matters. In the non-fiction unit, students will read a variety of nonfiction texts, moving from easy to more challenging in difficulty. Towards the middle of the unit, students will work together on research teams and delve into more challenging scientific texts, this will support them as they encounter course material in other content areas. To support their children, parents can ask questions about what their child is reading. A good question to start with is, “Can you retell the story to me so far?” This question can be followed up with any question that piques the parent’s interest, for example, “Why does the character do that at that moment?”, “Does this story remind you of something you have read or experienced before, tell me more about that?”
학생들은 Quarter 2의 초반 몇 주간은 소설을 계속 읽어나갈 것입니다. 소설 유닛은 영어 수업 시간에 서사적 글쓰기를 하는 데에 도움이 될 것이고 서사 글을 읽게 될 다음 유닛에도 도움이 될 것입니다. 학생들은 소설 속의 캐릭터들을 읽고 중요한 모든 디테일들을 찾아내는 법을 배우고 있습니다. 비문학 유닛에서는, 학생들은 쉬운 것에서부터 더 어려운 것까지 난이도가 다양한 비문학 글들을 읽게 될 것입니다. 유닛의 중반부에서는, 학생들을 연구 팀을 꾸려 좀 더 어려운 과학 관련 글들을 철저하게 분석할 것이며 다른 과목의 교재들을 읽을 때도 도움을 받게 될 것입니다. 가정에서는 학생들에게 ‘지금까지 읽은 내용에 대해 다시 나에게 말해줄 수 있니?’로 시작하는 질문을 해주시기 바랍니다. 이 질문은 ‘이 주인공은 왜 그 순간에 그런 행동을 했니?’, ‘이 이야기가 니가 예전에 읽었거나 경험했던 내용에 대해 떠올리게 하니? 있다면 그것에 대해 좀 더 얘기해줄래?’와 같이 학부모들의 흥미와 관련된 질문들로 이어져나갈 수 있습니다.


P.E.

During Quarter 2, students in Health and Fitness will be playing and learning about volleyball, handball, badminton, and self-esteem in Health. We will focus on their coordination of striking an object over a net and strategies of passing effectively and moving to open space. In Health class, we will focus on their perception of their own image and how to build up self-confidence. Please work on encouraging students to always give best efforts and that they are doing a good job and working hard. Also, a little bit of exercise everyday is healthy for your heart and mind!

Quarter 2에서 체육 수업의 학생들은 배구, 핸드볼, 배드민턴을 배우고 건강한 자존감을 기르게 될 것입니다. 학생들은 그물 너머로 물체를 강하게 치는 조정력을 배우고 효과적으로 패스하는 전략, 빈 공간으로 이동하는 방법을 배우게 될 것입니다. 또한 학생 자신의 이미지를 지각하고 자신감을 기르는 방법에 대하여 초점을 맞출 것입니다. 가정에서도 학생들에게 항상 최선을 다하며 지금 너무 열심히 잘해오고 있다고 격려해주시기 바랍니다. 매일 약간의 운동을 하는 것 또한 학생들의 감정과 마음에 아주 좋을 것입니다.


Life and Technology

During Quarter 2 Life and Tech students take a closer look and begin to understand their Digital Life in hopes of becoming more intentional about their digital choices and online behavior. We will discuss what it means to be a good digital citizen and how to use their time effectively online. Students will participate in several learning activities to guide their understanding towards a final summative project. Our final project will focus on the students creating a daily digital tracker and simile about their online life. The summative piece will be an IMovie documentary. By using IMovie, students have the opportunity to explore creative visual interpretations of their online life and as a result, students gain a holistic understanding of their total time spent online. Through this process of creation, students work with documenting their time and learning about how to compose a comparison or simile. You can support students by asking questions and learning more about what they are doing online and learning about the process of using IMovie. The videos are super fun so I encourage you to watch your child’s IMovie.

Quarter 2동안 Life and Tech 수업의 학생들은 디지털 라이프에서의 선택들과 온라인 상에서의 행동에 대하여 좀 더 의식적으로 행동할 수 있기를 바라며 학생들의 디지털 라이프를 자세히 알아보고 이해하기 시작할 것입니다. 좋은 디지털 시민이 된다는 것의 의미와 온라인에서 학생들의 시간을 효율적으로 사용하는 방법에 대하여 토론할 것입니다. 학생들은 몇 가지의 학습 활동들에 참여할 것이고 이것은 최종 총괄 프로젝트에 대한 학생들의 이해를 돕게 될 것입니다. 최종 프로젝트는 학생들이 매일의 디지털 추적기를 만들고 학생들의 온라인 일상에 대한 직유를 만들게 것입니다. 총괄 평가는 IMovie 다큐멘터리가 될 것입니다. IMovie를 사용하여, 학생들은 자신의 온라인 라이프에 대해 창의적이고 시각적으로 해석된 것을 탐구하고, 그 결과가 학생들은 온라인에서 보내는 자신의 시간을 전체적으로 이해할 수 있게 될 것입니다. 이 과정을 통하여, 학생들은 자신의 시간을 기록하고 비교나 직유를 구성하는 방법에 대하여 배우게 될 것입니다. 가정에서는 학생들에게 온라인에서 학생들이 주로 뭘 하는지 질문하고 IMovie를 사용하는 과정에 대하여 이야기를 나눠보시길 바랍니다. 학생들의 IMovie는 굉장히 재밌기 때문에 꼭 한 번 보시기를 권장합니다.

No comments:

Post a Comment