Grade 8 Curriculum Updates - Quarter 2, 2017 - Dragons News

Monday, October 23, 2017

Grade 8 Curriculum Updates - Quarter 2, 2017

Science

Students have already begun working on Unit 2 - Chemical Reactions which will take us through the first couple weeks of Quarter 2. Students will be assessed on their engineering and designing skills at the end of this unit with a hands on project that asks them to create a device for keeping something warm with a chemical reaction. Once that is completed, Unit 3 and 4 will focus on Physics and take us through the end of the semester.
Parents can support their student by continuing to ask what is happening in Grade 8 Science, what they should be doing, and why they are doing it. If they can answers those questions, then they are in a good position to be successful in this class.

Quarter 2의 초반 몇 주동안 화학적 반응에 대하여 다루는 유닛 2를 이미 배우기 시작하였습니다. 학생들은 이 유닛을 끝낼 때 그들의 공학기술과 기술을 고안하는 것에 대하여 화학적 반응을 이용하여 따뜻함을 유지하는 장치를 직접 만들어보도록 하는 프로젝트를 통해 평가 받게 될 것입니다. 이 프로젝트를 마치게 되면, 학기 말동안 유닛 3과 4의 물리학을 배우게 될 것입니다. 가정에서는 학생들에게 8학년 과학에서 무엇을 배우고 있는지, 학생들이 뭘 해야 하는지, 왜 그걸 하고 있는지 지속적으로 질문해주시기 바랍니다. 만일 학생들이 이 질문에 대하여 답을 할 수 있다면, 학생들은 수업에서 성공하기 위한 좋은 위치에 있는 것입니다.


Math

To start our second quarter of learning, the Math 8 students are analyzing how to create expressions and equations to solve problems. Students are working to master a long list of vocabulary related to expressions, then using these to create expressions of equal value (an equation!). The end result is for students to create one-variable problems from their own life which will help them better understand how to use algebra in their lives.
To help support their children, parents are encouraged to ask questions of their children about how they are understanding their work. And, if they notice a lack of understanding, to help them form questions they can bring to class.
In the photo: Students working on setting up word problems in order to tackle problems in a more efficient and orderly way. This group was also checking answers and problem scenarios for real life applicability.
Quarter 2의 학습을 시작하기 위하여, 8학년 수학 수업의 학생들은 문제를 해결하기 위해 수식과 방정식을 만드는 법을 분석하고 있습니다. 학생들은 수식과 관련된 많은 어휘들을 익히고 방정식을 만드는 데 사용할 수 있도록 하고 있습니다. 최종적으로 학생들이 자신의 일상에서 생기는 다양한 문제들을 해결하기 위한 방정식을 만들게 될 것입니다. 이것은 학생들이 자신의 일상에서 대수학을 사용하는 방법에 대해 이해를 도와줄 것입니다. 가정에서는 학생들이 수업을 잘 이해하고 있는지 질문을 해주시길 바랍니다. 이해가 잘 안되고 있을 경우엔 학교에 와서 질문할 수 있도록 지도 바랍니다. 사진 속: 학생들은 좀 더 효율적이고 정연한 방법으로 문제들을 해결할 수 있도록 단어들을 배열하고 있습니다. 이 그룹은 실생활에 적용할 수 있는 답과 문제의 시나리오들을 확인하고 있습니다.




P.E.

Quarter 2 will continue with an Invasion/Territory unit with Soccer being the main focus. Speedball and Tchoukball will also be part of the overall unit. The first Health unit will start in mid-November and will focus on Substance Abuse. Students will present to their peers at the conclusion of the unit. Volleyball will close out the semester and the second part of the Net/Wall games unit.
Parents can help students by encouraging exercise (walking, biking, hiking etc.) and by assisting them in making healthy food choices.

Quarter 2에서는 축구에서 침입과 구역 단원을 중점적으로 배워나갈 것입니다. 스피드볼과 츄크볼 또한 전반적인 유닛의 일부로서 다뤄질 것입니다. 첫 건강 유닛은 11월 중순에 시작되어 약물 남용에 대하여 배우게 될 것입니다. 학생들은 유닛이 끝나갈 때 학생들 앞에서 프레젠테이션을 하게 될 것입니다. 배구는 학기 중에 마무리되고 두 번째 그물/벽 운동이 진행될 것입니다. 가정에서는 학생들이 운동을 지속하고 (걷기, 자전거, 등산 등) 건강한 식습관을 지킬 수 있도록 격려바랍니다.


English

In Quarter 2, English 8 launches into Reader’s Workshop where students will eventually focus on ways in which themes are developed across texts. Additionally, through book clubs and discussion agreements, students will study independently and collaboratively to determine how a theme or multiple themes can develop differently in different texts.

Parents might talk to their children about their reading life by asking:

“How is your reading notebook developing?”

“How is your writing about what you’re reading going?”

“What new skills and strategies are you using to help develop your interpretation of the book you’re reading?

Quarter 2의 8학년 영어 수업은 다양한 글들에서 다뤄지는 주제들에 대한 Reader’s Workshop이 진행될 것입니다. 또한, 북 클럽들과 토론 협정들을 통하여 한 가지 주제 혹은 여러 가지 주제들이 다양한 글에서 다르게 발전되는 것을 결정하기 위해 학생들은 독립적으로, 협력적으로 학습하게 될 것입니다. 가정에서는 학생들에게 읽기 활동과 관련하여 다음과 같은 질문들을 해주시기 바랍니다. “리딩 노트북은 잘 만들어져 가고 있니?” / “니가 지금 읽고 있는 것에 대한 글쓰기는 잘 진행되고 있니?”/ “지금 읽고 있는 책을 해석하기 위해서 니가 사용하고 있는 새로운 기술이나 전략들은 뭐가 있니?”


E.A.P.

For Quarter 2, E.A.P. focuses on meaning making in reading complex texts as well as dialogue and discussion skills, which supports English development in core English classes. Students are encouraged to read voraciously in and inside of class in order to push their reading stamina. Particular emphasis is given to development of dialoguing with peers about the multiple themes that are present in the books they’re reading. Students will engage in conversations that will aid in their interpretation and meaning making of the books they’re reading.

Quarter 2의 EAP 수업은 영어 과목 수업에서도 도움이 될 대화와 토론 스킬, 복잡한 글 읽기에 초점을 맞출 것입니다. 학생들은 읽기 체력을 기르기 위해 수업 시간에 최선을 다해 책을 읽게 될 것입니다. 현재 읽고 있는 책에 나타나는 다양한 주제에 대하여 친구들과 대화를 나눠보는 것을 둘 것입니다. 학생들은 지금 읽고 있는 책을 해석하고 의미를 찾는 것을 도울 대화들을 많이 나누게 될 것입니다.


Social Studies

To start second quarter Social Studies 8 students are hard at work finishing their Bill of Rights children’s book! Students will be reading these books to Grade 4 students as a way of teaching others and showing their understanding of human rights and freedoms.
Next in Quarter 2 students will be learning about the American Revolutionary War and studying its impact on American society as a way of introducing and exploring themes such as: war, revolutions, and people’s struggles for independence.
Students will be assessed both formatively and summatively in a variety of ways including: small tests and quizzes, in class writing assignments, and bigger performance tasks where students will create artifacts in order to demonstrate what they have learned.
Parents can help students succeed by: checking Schoology for regular updates, as well as reviewing upcoming assignments with your child.

8학년 사회 수업의 두 번째 Quarter에서는 권리 장전에 대한 아동 서적 만들기를 마무리하는 데에 최선을 다할 것입니다. 학생들은 이 책들을 4학년 학생들에게 읽어주면서 인권과 자유에 대하여 가르쳐주고 학생들이 얼마나 잘 이해하고 있는지도 보여주게 될 것입니다. 그 이후에는 미국의 독립 전쟁과 이 전쟁이 미국 사회에 미친 영향을 배우게 될 것입니다. 이는 전쟁과 혁명 그리고 독립을 향한 사람들의 노력이라는 주제들에 대하여 배우는 기회가 될 것입니다. 학생들은 다양한 방법으로 형성 평가와 총괄 평가를 치르게 될 것입니다.: 간단한 시험과 퀴즈, 수업 시간 내 글짓기 과제, 지금까지 배운 것을 보여주는 작품 만들기와 같은 좀 더 큰 수행 평가. 가정에서는 학생들의 향후 과제들을 검토해주시고 스쿨로지의 정기적인 업데이트 내용을 확인하여주시기 바랍니다.

No comments:

Post a Comment