Grade 9 Curriculum Update, November 2017 - Dragons News

Wednesday, November 1, 2017

Grade 9 Curriculum Update, November 2017


Grade 9 English - Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson


This quarter, students will write a literary analysis paper on a self-chosen text and investigate the essential questions:




What impact does perspective have on a story?


Why is analysis important?


How do writing conventions impact writing?

Students will need to analyze narrative point-of-view, symbols, motifs, themes, and be able to construct strong thesis statements with textual evidence to support their assertions and conclusions. Students will also push their own viewpoints to analyze a perspective different from their own or another character’s.


Grade 9 Geometry - Mr. Moden

In November, students in all classes will be finishing exploring rigid transformation proofs while continuing to develop their theorem list. After we complete rigid transformations we will look at doing more traditional proofs and explaining ourselves through a variety of different mediums. Students will complete traditional proofs in a table, flowchart proofs and paragraph proofs. By doing so, we will make comparisons between how we explain ourselves in Geometry and how we explain ourselves in other classes. Students will also be working on “proving” real-life scenarios beyond the scope of Geometry.


Grade 9 Global Studies - Mr. Harris


In the early weeks of November, students will be tested in regards to their understanding of major concepts and people from Ancient Greece. Students will be required to portray their understanding of the content in the format of multiple choice, fill in the blank and essay. For the remainder of the month, students will focus on Ancient Rome. During this time period, they will begin the “Ides of March” project. In this project, students will simulate a role in the Roman Senate where they will decide upon the fate of the two conspirators behind the assassination of Julius Caesar.


Grade 9 Biology - Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk


After completing a mini-unit on Energy Flow in Ecosystems and Nutrient Cycling (NGSS Learning Targets 6 and 7). The students will sit their second NGSS summative test. They will then conduct a short laboratory investigation to measure cellular respiration and photosynthesis. Unit 4 will require students to understand the dynamic relationship between photosynthesis and respiration, how the materials are recycled and incorporated into living tissues, as well as knowing the chemical formulas for each. We will be completing experiments on plants, testing the parameters of these reactions.

In collaboration with the English Department, the students will be shown techniques for deconstructing complex questions and how to specifically target a response. The plan is to address some of the issues we are seeing with scientific writing in summative tests.



Grade 9 PE - Ms. Ward


HEALTH UNIT

ESSENTIAL QUESTION: What changes do I need to make to ensure that I am leading a healthy active lifestyle?

Throughout our first unit of Health, students will explore the wellness-awareness continuum as a way of thinking about their lifelong health. Students will examine the physical, mental, social, and spiritual dimensions of a healthy active lifestyle and begin to develop strategies for improvement. Students will investigate the Health-Related fitness components and set goals to strive for better balance. Lastly, students will be examining the positive effects of physical activity on stress, sleep, the brain, disease and mental health.





Grade 9 Korean Social Studies - Ms. Mijeong Kang


Ⅱ. 민족 운동의 전개

이 단원에서 일제가 우리의 국권을 강탈한 이후 전개한 식민 통치와 이에 저항하여 우리 민족이 줄기차게 전개한 독립운동을 다룹니다. 시대별로 일제의 식민 통치 정책 경제적 수탈 정책의 내용을 살펴보고, 해당 시기에 우리 민족이 국내외에서 전개한 다양한 민족 운동과 사회 운동, 민족 문화 수호 운동을 알아보기 위하 국어-사회 통합 프로젝트와 자기주도학습을 진행할 예정입니다. 일제의 식민 통치 정책이 우리 민족의 삶에 미친 영향을 추론해 보고, 일제 강점기의 역사를 세계사의 흐름 속에서 이해하려는 태도를 기르고자 합니다.




[평가계획]

* 포트폴리오 - 예습.복습, 미션지 등을 노트에 꾸준 정리

* Q2-2 'Avengers : The day' 소설 Project : 역사 인물(일제강점기~광복) 중 하나를 정해 기-승-전-결의 구조로 전기체 소설을 작성한다. 개별로 작성한 소설의 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작한 후 발표한다.

* 1학기 논술고사 시행.


Grade 9 Korean Language


Ms. Minhee Lee

4단원 (3) 자서전 쓰기

이 단원은 읽기가 단순히 글의 해독에 그치는 것이 아니라 독자의 삶에 바람직한 변화를 일으키고 정신의 성장을 도울 수 있는 가치 있는 활동이라는 점을 알고, 그러한 읽기를 지향하는 태도를 기르는 데 목표를 두고 있습니다. 박지원의 ‘일야구도하기’에 드러나 있는 글쓴이의 경험과 깨달음이 무엇인지 파악하고, 기승전결의 구조에 대해 학습할 예정입니다. 이 후 글에 역사적 인물의 상황과 신념을 담아 자서전을 쓰고, 이를 모둠소설로 재편집하는 활동을 진행할 예정입니다. 모둠소설 창작과 수용의 과정을 통해 인물의 삶을 이해하고 자신의 삶의 자세를 추론하는 능력을 기르고자 합니다.

한달한편 독서포트폴리오(11월)

읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.




[평가계획]

* Q2-2 'Avengers : The day' 소설 Project : 역사 인물(일제강점기~광복) 중 하나를 정해 기-승-전-결의 구조로 전기체 소설을 작성한다. 개별로 작성한 소설의 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작한 후 발표한다.

* 1학기 논술고사 시행



Foreign Language


Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - During the month of November, Chinese Level 1 will be focusing on a new unit "Hobbies" in Lesson 4. Students will start the lesson with talking about hobbies and inviting people for events. To extend the learning, students will be learning how to say and write the terms for basic personal hobbies, ask about someone's hobbies, ask friends out to see a movie and set up plans for the weekend. There will be a vocabulary quiz, an end-of-unit test and a skit project to wrap up the unit.


Chinese II - During the month of November, Chinese Level 2 will be focusing on a new unit "Asking Directions" in Lesson 13. Students will learn how to ask for and give directions, identify locations by using landmarks as references, describe whether two places are close to or far away from one another and finally state where oneself is heading and the purpose of going there. There will be a vocabulary quiz and an end-of-unit test. Students will be working in groups to design a treasure hunt and give directions for a blindfolded member to find. This is a fun activity to see how students apply the language and how they collaborate with each other.


Chinese III - During the month of November, Chinese Level 3 will be focusing on At the Airport & Start School. We will focus on how to ask for discounts ,compare airfares and routes and book an airplane ticket. What do people say to their guests when greeting them at the airport, at the train or bus station? Where you were born and grow up? Discuss the pros and cons of living on and off campus . Students will be able to talk about their experience living in dorms and how they feel about it. Introduce their hometown to classmate. And students also can discuss what services should provide for the first year students when they arrive on campus .
Assessment: Listing one’s daily school life for a week and compare with others. In the end the November we will have a unit test.


Chinese IV - During the month of November, Chinese Level 4 will be focusing on topic Gender Equality, We will focus on how couples treat each other as equals. Do men and women both do chores at home? Do people tease men who are overly deferential to their wives? Do male and female athletes receive equal pay in professional sports? Students will be able to discuss gender equality in workplace of their country. And students will also be able to compare 100 years ago with nowadays what changes are there for the female.
Assessment: Debate “Men & Gender Equality”. In the end of the November we will have a unit test.


Spanish I - During the month of November, students will focus on everyday activities. Grammatically, students will focus on conjugating a couple of stem-changing verbs in the present tense. There will be a presentational skit at the end of the chapter. The Spanish speaking territory of focus is Texas and students will explore similarities and differences between celebrations in the Spanish speaking world and other parts of the word.


Spanish II - Spanish II students will be completing Unit 2 during the second week of November. As a Summative Performance Assessment, students will use compare/contrast terms to compare cultural celebrations from Spanish-speaking countries with their own celebrations. Additionally, students will complete a Presentational writing assessment whereby they demonstrate their understanding of new verbs and the present progressive. As students begin Unit 3, they will build upon their prior knowledge of Spanish and explore daily occurrences such as making plans and handling responsibilities in life. Students will complete a Summative Performance Assessment during the first part of December.


Spanish III - Spanish III students will be completing Unit 2 during the first week of November. As a Summative Performance Assessment, students will use compare/contrast terms to compare the cultural Practices, Products, and Perspectives of the Día de los Muertos celebration with a celebration of their own. The assessment is a Presentational writing assessment whereby they demonstrate their understanding of the 3 P's of Culture. As students begin Unit 3, they will revisit complex grammar structures from Spanish levels I and II while expanding their ability to discuss friends and family and exploring daily occurrences such as making plans and handling responsibilities in life. Students will complete a Summative Performance Assessment at the end of November.


Spanish IV - Spanish IV students will be completing Unit 2 during the first week of November. As a Summative Performance Assessment, students will be interviewing each other about their childhood. The assessment is an Interpersonal communication assessment whereby they demonstrate their understanding of the Imperfect Past tense. During November, students will complete a short unit involving the discussion of food and its preparation. Students will explore different cultural Perspectives, Practices, and Products associated with food. Students will complete a Summative Performance Assessment at the end of November and begin another short unit about shopping and consumerism.


Fine Arts


Mr. Leonard (for the entire department)


HS Band:

Winter Concert! Wednesday, Dec. 6, HS PAC - 7:00 PM.This concert will be in conjunction with a MS and & HS Art Exhibition. Selected MS Band members will also be invited to perform with the HS Band. A variety of musical styles from standard band works including Handel’s Hallelujah Chorus to lighter seasonal music will be presented. All performers must be present for these performances. Concert Band members are reviewing Basic Musicianship through the study of Chorales. Concepts of these studies apply to all musical styles. An introduction to music composition in conjunction with an introduction to jazz improvisation will also be underway.



HS Choir:

Winter Concert: Wednesday, November 29. 7:00 PM-mini-PAC. Students in choir continue to rehearse either in sections or as a full choir. Students continue with improving their blend and balance in addition to improving their tone quality. The Winter Concert will include selections of a seasonal nature as well as a variety of enjoyable choral classics.


HS Orchestra:

Winter Concert: Tuesday, January 30, 2018. 7:00 PM. mini PAC.

The orchestra has started working on building their technique through a series of etudes (study pieces) that will improve their ability in 3rd position and beyond. Each instrument group has been given the same etude which they practice and submit through Schoology. Preparations have started for the Winter Concert with Libertango by Argentinian composer Astor Piazzola. Members of the honors orchestra program will be preparing either a solo or small ensemble for the Winter Concert. We are eagerly awaiting the results of the AMIS/KIMEA Honor Orchestra auditions - two students completed the audition requirements and hope to be selected.


Visual Art:

Visual Art I classes have begun to design an investigation into a techniques using various media and for a variety of applications in 3-dimensional or multi-dimensional digital artworks. They will document their process; A-ha moments and successes as well as failures to examine the role of experimentation in visual art and to emphasize how both success and failure are integral to design thinking that leads to innovations!


Graphic Design students are in the fabrication and construction stage of their “Interrogative Sculpture” assignment to be exhibited in “Cafe Dada”, November 16 & 17 in conjunction with the KISJ Theater production: “7 Stories”. Graphic Design students are also designing architectural models for a purpose-driven teen community center for the GEC. Students may be designing a multidimensional model digitally or build a physical model. They will be presenting their work to middles school graphic design students later in the semester.


Theatre:

This month in theatre, we have started to explore performance through improvisational activities designed for confidence building and fun. Improv is an important skill for the Theatre classroom and beyond. For actors, it builds skills that help them to get back onto a scene’s track when things fall apart, and outside of the classroom, improv helps students to deal confidently with unexpected situations when they are expected to perform without preparation. This unit will see students learning, and teaching their own improv games to the class, and we will be concurrently preparing students for their December Children’s Theatre project by visiting the elementary school library to choose books from which our scripts will be adapted.


Counseling - Ms. Pineiro

I am thrilled to be the G9 Counselor starting this quarter, and look forward to helping your students in achieving their goals! This month, students will be invited to a brief presentation led by Nurse Karen. She will share with students important information related to healthy habits in high school, specifically, habits related to sleep and deprivation effects on academics. In addition to the large group presentation this month, I will begin to meet with all students individually, using a system called Minute Meetings to provide brief social-emotional check-ins. As a reminder, students are welcomed to attend one or two college visits each quarter as a way of learning more about different career and educational pathways.


Until next month,

Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead


Grade 9 English - Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

이번 2분기에 학생들은 스스로 선택한 텍스트에 문학 분석 논문을 작성하고 필수 질문을 조사 할 것입니다.

1. 원근법은 이야기에 어떤 영향을 미칩니까?

2. 분석이 중요한 이유는 무엇입니까?

3. 글쓰기 관습은 글쓰기에 어떤 영향을 미칩니까?

학생들은 내러티브 관점, 상징, 주제, 주제를 분석하고 주장과 결론을 뒷받침하는 텍스트 증거로 강력한 논문을 작성할 수 있어야 합니다. 학생들은 자신이나 다른 캐릭터의 관점과 다른 관점을 분석하기 위해 자신의 견해를 강요합니다.



Grade 9 Geometry - Mr. Moden



11 월에는 모든 학생들이 정리 목록을 계속 개발하면서 강체 변형 증명을 탐구할 것입니다. 강체 변형 완료 후에는 더 전통적인 증명을 하고 다양한 매체를 통해 자신을 설명하는 것을 살펴볼 것입니다. 학생들은 전통적인 증명을 표, 순서도 교정 및 단락 교정으로 완성합니다. 그렇게 함으로써, 우리는 어떻게 우리가 기하학에서 자신을 어떻게 설명하는지 그리고 다른 수업에서 우리 자신을 설명하는 방법을 비교할 것입니다. 또한 학생들은 기하학의 범위를 벗어나는 실제 시나리오를 "증명"하기 위해 노력할 것입니다.



Grade 9 Global Studies - Mr. Harris



11 월 초에 학생들은 주요 개념에 대한 이해와 고대 그리스 출신 사람들에 대해 테스트를 받게 됩니다. 학생들은 객관식 형식으로 내용에 대한 이해를 묘사하고 공란과 에세이를 작성해야 합니다. 그 달 남은 기간 동안 학생들은 고대 로마에 집중할 것입니다. 이 기간 동안 그들은 "Ides of March"프로젝트를 시작할 것이며, 이 프로젝트에서 학생들은 줄리우스 카이사르의 암살 뒤에 있는 두 공모자의 운명을 결정할 로마 상원의 역할을 시뮬레이션 합니다.



Grade 9 Biology - Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk



생태계와 양분 사이클링에서 에너지 흐름에 대한 미니 단위를 마친 후 (NGSS 학습 목표 6과 7). 학생들은 두 번째 NGSS 종합 시험을 보게 됩니다. 그들은 세포 호흡과 광합성을 측정하기 위해 짧은 실험실 조사를 실시 할 것입니다. 4 단원에서는 학생들에게 광합성과 호흡의 동적 인 관계, 재료를 재활용하고 생체 조직에 통합하는 방법, 각 화학 화학식을 아는 방법 등을 이해하도록 요구합니다. 우리는 식물에 대한 실험을 완료하고 이러한 반응의 매개 변수를 테스트 할 것입니다.

영어학과와 공동으로 학생들은 복잡한 문제를 해체하고 구체적으로 대응할 수 있는 방법을 보여줄 것입니다. 이 계획은 요약 테스트에서 우리가 과학적 글쓰기로 겪고 있는 몇 가지 문제점을 해결하는 것입니다.









Grade 9 PE - Ms. Ward

HEALTH UNIT

필수 질문 : 내가 건강한 활동적인 생활을 하도록 하기 위해 어떤 변화가 필요합니까?



첫 번째 건강 단위 전반에 걸쳐 학생들은 평생 건강에 관해 생각하는 방법으로 건강 인식 연속체를 탐구합니다. 학생들은 건강하고 활동적인 생활 방식의 신체적, 정신적, 사회적 및 정신적 차원을 점검하고 개선을 위한 전략을 개발하기 시작합니다. 학생들은 건강 관련 피트니스 구성 요소를 조사하고 균형을 유지하기 위해 목표를 설정합니다. 마지막으로, 학생들은 스트레스, 수면, 뇌, 질병 및 정신 건강에 대한 신체 활동의 긍정적 인 효과를 검토합니다.



Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)



중국어 I - 11 월 한 달 동안 중국어 레벨 1은 수업 4의 "취미"에 집중할 예정입니다. 학생들은 취미에 대해 이야기하고 사람들을 초대하여 수업을 시작합니다. 학습을 확장하기 위해 학생들은 기본적인 개인 취미에 대한 말하기와 쓰기, 누군가의 취미에 대해 물어보고, 친구들에게 영화 보여 달라고 요청하고, 주말을 위한 계획을 세울 것입니다. 그리고 어휘 퀴즈, 단원 테스트 및 단원 마무리 위한 훈련 프로젝트가 있을 것입니다.



중국어 II - 11 월 한 달 동안 중국인 레벨 2는 수업 13에서는 "방향을 물어보기"라는 새로운 단원에 집중할 것입니다. 학생들은 길 찾기를 요청하고 지시하는 방법, 랜드 마크를 참조로 사용하여 위치를 식별하는 방법, 두 위치가 서로 가깝거나 멀리 떨어져 있으면, 마침 자신이 향하고 있는 곳과 가는 목적을 진술합니다. 어휘 퀴즈와 단원 테스트가 있습니다. 학생들은 보물 찾기를 디자인하고 눈 가리개를 쓴 회원이 찾을 수 있는 방향을 제시하기 위해 그룹으로 일할 것입니다. 이것은 학생들이 어떻게 언어를 적용하고 그들이 어떻게 서로 협력 하는지를 보는 즐거운 활동입니다.




평가 : 일주일 동안 매일 학교 생활을 나열하고 다른 사람들과 비교하십시오. 결국 11 월에는 단원 테스트를 받게 됩니다.



중국어 III - 11 월 한 달 동안, 중국어 레벨 3은 At the Airport & Start School에 집중할 것입니다. 우리는 할인을 요청하고, 항공료 및 노선을 비교하고 비행기 표를 예약하는 방법에 초점을 맞출 것입니다. 공항, 기차역 또는 버스 정류장에서 인사 할 때 사람들이 손님들에게 뭐라고 말합니까? 네가 태어나 자란 곳? 캠퍼스 내외부의 장단점에 대해 토론 합니다. 학생들은 기숙사에서의 생활 경험 및 기분에 관해 이야기 할 수 있습니다. 동창회에 고향을 소개하고, 학생들은 1 년차 학생들이 캠퍼스에 도착했을 때 제공해야 하는 서비스에 대해 논의 할 수 있습니다.

평가 : 일주일 동안 매일 학교 생활을 나열하고 다른 사람들과 비교하며, 11 월에는 단원 테스트를 받게 됩니다.



중국어 IV - 11 월 한 달 동안, 중국어 레벨 4는 남녀 평등에 초점을 맞출 것이며, 우리는 부부가 서로를 동등하게 대하는 방법에 초점을 맞출 것입니다. 남자와 여자는 모두 집에서 집안일을 합니까? 사람들은 부인에게 지나치게 경의를 표하는 사람들을 놀리나요? 남성과 여성 운동 선수는 프로 스포츠에서 동등한 임금을 받습니까? 학생들은 직장에서 양성 평등에 대해 토론 할 수 있습니다. 그리고 학생들은 100 년 전에는 요즘과 어떤 변화가 있는지를 비교할 수 있습니다.

평가 : "남성과 여성 평등"에 대해 토론하십시오. 11 월 말에는 단위 테스트를 실시 할 예정입니다.



스페인어 I - 11 월 한 달 동안 학생들은 일상 생활에 집중할 것입니다. 문법적으로, 학생들은 현재의 시제에서 몇 가지 줄기 - 변화 동사를 활용하는 데 집중할 것입니다. 이 장의 마지막 부분에는 발표가 있습니다. 스페인 말하기 초점 영역은 텍사스 (Texas)이며 학생들은 스페인어 사용 세계와 다른 단어들 간의 유사점과 차이점을 모색합니다.



스페인어 II - 스페인 II 학생들은 11 월 둘째 주에 2 단원을 마칠 것입니다. Summative Performance Assessment로서 학생들은 비교 / 대조 용어를 사용하여 스페인어 사용 국가의 문화 행사를 자체 축하연과 비교합니다. 또한 학생들은 새로운 동사와 현재 진행형에 대한 이해를 보여주기 위해 프레젠테이션 작문 평가를 완료합니다. 학생들은 3 단원을 시작하면서 스페인어에 대한 사전 지식을 바탕으로 계획을 수립하고 책임을 다하는 등의 일상적 사건을 탐구합니다. 학생들은 12 월 초에 Summative Performance Assessment를 마칠 것입니다.



스페인어 III - 스페인어 III 학생들은 11 월 첫 주에 2 단원을 마칠 것입니다. Summative Performance Assessment로서 학생들은 비교 / 대조 용어를 사용하여 Día de los Muertos 축하 행사의 문화적 관행, 제품 및 견해를 자신의 축하와 비교합니다. 이 평가는 3P의 문화에 대한 이해를 입증하는 프레젠테이션 작문 평가입니다. 학생들은 3 단원을 시작하면서 스페인어 레벨 I 및 II의 복잡한 문법 구조를 재검토하고 친구 및 가족에 대해 토론하고 일상 생활에서 계획을 세우고 책임을 처리하는 등 일상 생활을 탐색할 수 있는 능력을 확장합니다. 학생들은 11 월말에 Summative Performance Assessment를 마칠 것입니다.



스페인어 IV - 스페인어 IV 학생들은 11 월 첫 주에 2 단원을 마칠 것입니다. Summative Performance Assessment로서, 학생들은 그들의 어린 시절에 대해 서로 인터뷰 할 것입니다. 평가는 대인 관계 커뮤니케이션 평가로 불완전한 과거 시제에 대한 이해를 나타냅니다. 11 월 중에 학생들은 음식과 준비에 대한 토론과 관련된 짧은 단원을 수강하게 됩니다. 학생들은 다양한 문화적 관점, 관행 및 음식과 관련된 제품을 탐구 할 것이며, 11 월 말에 Summative Performance Assessment를 마치고 쇼핑과 소비주의에 관해 짧은 단원을 시작합니다.













Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)



HS 밴드 겨울 콘서트! 12 월 6 일 수요일, HS PAC - 7:00 PM.

이 콘서트는 석사 및 HS 미술전과 함께 할 예정이며, MS 밴드 멤버는 HS 밴드와 함께 연주하도록 초청받았습니다. 헨델의 할렐루야 코러스 (Hallelujah Chorus)와 더 가벼운 계절 음악을 포함한 표준 밴드 작품에서부터 다양한 음악 스타일이 제공됩니다. 이 공연에는 모든 공연자가 참석해야 합니다. 콘서트 밴드 멤버는 합창단을 통해 기본 음악인 자격을 검토하고 있습니다. 이 연구의 개념은 모든 음악 스타일에 적용됩니다. 재즈 즉흥 연주에 대한 소개와 함께 음악 작곡에 대한 소개도 진행될 것입니다.



HS 합창단 콘서트 : 11 월 29 일, 수요일, 오후 7시 - 미니 -PAC. 합창단의 학생들은 섹션이나 완전한 성가대로 계속 연습합니다. 겨울 콘서트에는 계절 성격뿐만 아니라 다양한 즐거운 합창 클래식이 포함됩니다.



HS 오케스트라 윈터 콘서트 : 2018 년 1 월 30 일 화요일 7:00 PM. 미니 PAC.

오케스트라는 3 순위 및 그 이후의 능력을 향상시킬 일련의 실험 (연구편)을 통해 기술을 개발하기 시작했습니다. 각 악기 그룹은 그들이 연습하고 Schoology를 통해 제출하는 것과 동일한 습작을 받았습니다. 아르헨티나의 작곡가인 Astor Piazzola의 Libertango와 함께 겨울 콘서트를 준비하기 시작했습니다. Honors 오케스트라 프로그램의 멤버는 겨울 콘서트를 위한 솔로 또는 소규모 앙상블을 준비합니다. 우리는 열심히 AMIS / KIMEA Honor Orchestra 오디션 결과를 기다리고 있습니다. 두 명의 학생들이 오디션 요구 사항을 완료하고 선정되기를 희망합니다.





시각 미술 I 수업에서는 다양한 미디어를 사용하는 기술에 대한 조사를 시작했으며 3 차원 또는 다차원 디지털 작품의 다양한 응용 프로그램에 대한 조사를 시작했으며, 이 과정을 기록 할 것입니다.



그래픽 디자인 학생들은 11 월 16 일과 17 일 KISJ 극장 제작 : "7 Stories"와 함께 "Cafe Dada", "Interrogative Sculpture"과제의 제작 및 제작 단계에 있습니다. 그래픽 디자인 학생들은 GEC를위한 목적 중심의 십대 커뮤니티 센터를 위한 건축 모델을 디자인하고 있습니다. 학생들은 디지털로 다차원 모델을 설계하거나 물리적 모델을 구축 할 수 있습니다. 그들은 학기 중반에 그래픽 디자인을 중학교에 학생들에게 발표 할 예정입니다.



Theatre:

이번 달 극장에서는 신뢰 구축과 즉흥적인 활동을 통해 성과를 탐색하기 시작했습니다. Improv는 Theatre 교실과 그 이상에서 중요한 기술입니다. 배우에게는 상황이 붕괴 될 때 장면의 트랙으로 돌아갈 수 있는 기술이 생기고 교실 밖에서 즉흥적인 학습을 하면 학생들은 준비 없이 수행 할 것으로 예상되는 예기치 않은 상황에 자신 있게 대처할 수 있습니다. 이 단원은 학생들이 배우고 자신의 즉석 게임을 수업에 가르쳐 주며, 12 월 어린이 극장 프로젝트를 준비하기 위해 초등학교 도서관을 방문하여 스크립트를 적용할 책을 선택합니다.



Counseling - Ms. Pineiro

저는 이번 분기부터 G9 카운슬러가 된 것을 기쁘게 생각하며, 학생들의 목표 달성을 돕기를 기대합니다! 이번 달 간호사 카렌 (Karen) 간호사가 진행하는 간략한 발표에 학생들이 초대될 것입니다. 그녀는 학생들과 함께 고등학생의 건강 습관과 관련된 중요한 정보, 특히 수면 및 학계에 대한 박탈 효과와 관련된 습관을 공유하게 됩니다. 이번 달에 열리는 대규모 그룹 프리젠테이션과 함께, 저는 미팅 회의록 사용하여 모든 학생들과 개별적으로 만나기 시작하여 간단한 사회성/정서적 체크인을 할 것입니다. 다시 말해서, 학생들은 각기 다른 직업 및 교육 경로에 대해 더 많이 배우기 위해 매 분기마다 1 ~ 2 회의 대학 방문에 참석할 것을 환영합니다.



Until next month,



Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead




No comments:

Post a Comment