Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 3, 2018 - Dragons News

Tuesday, January 23, 2018

Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 3, 2018

Social Studies

In social studies during Quarter 3, students will be learning about Ancient India, Ancient China and the religion of Buddhism. Students will focus on how geography and religion play a major role in the development and stability of newly established societies.
Students will be assessed through vocabulary quizzes, skits, and a written assessment. Students are encouraged to study their vocabulary words at home, daily.

Q3의 사회 수업에서는 고대 인도 및 중국과 불교에 대하여 배우게 될 것입니다. 새로운 사회가 건설되는 것에 지리와 종교가 얼마나 중요한 역할을 하는 지에 초점을 맞추게 될 것입니다. 평가는 단어 퀴즈, 간단한 연극 그리고 작문 과제로 이루어질 것입니다. 학생들이 매일 집에서 단어 공부를 할 수 있도록 격려 바랍니다.



Science

In science during Quarter 3, students will be investigating matter and its properties, developing models to explain atomic particles and molecules, exploring pure substances and compounds, combining substances to produce reactions, explaining Kinetic theory of molecules, designing an experiment to show Law of Conservation of Mass, and connecting thermal energy to changes in matter. Students will be evaluated summatively with a test and a project.

Q3의 과학 수업에서는 소립자와 분자를 설명하는 구조를 발전시키면서 물질과 그의 속성을 조사하게 될 것입니다. 또한 순물질과 화합물을 탐구하고, 반응을 생성하기 위한 물질을 결합하고, 분자의 운동이론을 설명하고, 질량 보존의 법칙을 보여주는 실험을 설계하고, 열 에너지와 물질의 변화를 연결짓게 될 것입니다. 평가는 총괄 시험과 프로젝트를 통하여 이루어질 것입니다.



English

In English class during Quarter 3, students will learn ways to research and write informational pieces using increasingly challenging ways to structure information so they can explain a position or make a call to action. Students will be assessed through conferencing and written pieces. At home, students should be encouraged to read for 30 minutes every night and practice NoRedInk three times a week.

Q3의 영어 수업에서는 조사를 하는 방법과 점점 더 어려워지는 정보 구조화의 방법을 통하여 정보성 글을 적는 방법을 배우게 될 것입니다. 이를 통하여 학생들은 자신의 입장을 설명하거나 행동 조치를 요구할 수 있게 될 것입니다. 회의와 작품들을 통하여 평가가 이루어질 것이며, 가정에서는 학생들이 반드시 매일 밤 30분씩 책을 읽고, NoRedInk를 일주일에 3번씩 연습할 수 있도록 격려 바랍니다.


Math

In math during Quarter 3, students will be exploring percentages, ratios, rates, and proportions. Students will be taking on the role of an entrepreneur and learning about aspects of math while also learning about different aspects of business. Students will be assessed through both traditional assessments and project-based assessments. At home, parents can ask questions about their child’s projects and allow time for studying.

Q3의 수학 수업에서는 백분율, 비율(ratios, rates, proportions)에 대하여 배우게 될 것입니다. 학생들은 기업가의 역할을 맡아 비즈니스에 대해 다각도로 배우게 될 것입니다. 평가는 기존의 평가와 프로젝트를 바탕으로 한 평가가 이루어질 것입니다. 가정에서 학생의 프로젝트에 대해 질문을 해 주시고 공부할 수 있는 시간을 마련해주시기 바랍니다.


EAP

In Quarter 3, EAP class will focus on supporting students as they begin a writing workshop unit on informational texts in in English class. The EAP class will provide students time and instruction to refine skills learned in the English writing workshop. Students will work with Mr. Rago and Ms. Greaves, our Reading Specialist, in conferences each day and receive formative feedback on their progress.

Q3의 EAP 수업에서는 영어 수업 시간에 하는 정보가 담긴 글쓰기 워크샵에 대하여 도움을 줄 것입니다. EAP 수업은 학생들에게 시간과 영어 수업 시간의 글쓰기 워크샵에서 배운 기술들을 연습할 시간과 보충 설명을 제공할 것입니다. 학생들은 Mr.Rago, Reading 전문가인 Ms.Greaves를 만나 매 시간마다 학생들의 진척에 대하여 형성적인 피드백을 받게 될 것입니다.


P.E.

During Quarter 3 in health and fitness we will be learning skills, strategies, and sportsmanship through games including basketball, pickleball and tchoukball. We will also be learning about puberty and the body systems during our health unit. Students will be completing self reflections at the end of each unit helping them connect their learning to other areas of life. Students are assesssed on their safety and participation in class. They also track the development of their own individual skills and unit strategies. Students can improve these at home by exercising daily, watching sporting events, and reading news/articles about current health topic trends.

Q3의 체육 수업에서는 농구, 테니스, 츄크볼과 같은 게임을 통하여 기술, 전략과 스포츠 정신을 배우게 될 것입니다. 건강 단원에서는 사춘기와 우리 몸의 체계에 대해서도 배우게 될 것입니다. 학생들은 매 단원이 끝날 때마다 자아 성찰을 하며 배운 내용을 자신의 삶과 연결시키게 될 것입니다. 평가는 수업 시간에서의 안전과 참여도로 이루어집니다. 또한 개개인의 기술과 전략에 대한 발전 과정을 기록하게 될 것인데, 학생들이 집에서 매일 운동하고 스포츠 경기를 보고 최근 건강에 관련된 주제들에 대한 뉴스와 기사들을 읽어보는 것이 많은 도움이 될 것입니다.


Life and Technology

During Quarter 3 in life and technology, students are working with effective research skills and discovering their passion. Students completed the research process and are beginning to explore a unique way of delivering a dynamic presentation by recording their presentations using Adobe Spark. Once the recording is complete, the students will be introduced to the 5 steps of the design thinking process in hopes to create a product to compliment their presentation and research. Students will be assessed on their Passion Project in 3 ways: 1. Effective research, in which they find 3 authentic sources and document the sources correctly; 2. Adobe Spark presentation; 3. Product based on the design thinking process using the ISTE technology standards. At the end of the quarter students will look at their personality and begin the study of leadership and management. At home parents are encouraged to ask questions about projects using the digital portfolio as a communication tool.

Q3의 삶과 기술 과목에서는, 효과적인 연구 기술을 배우고 자신들의 열정을 찾게 될 것입니다. 학생들은 연구 과정을 완료하였고, Adobe Spark를 통하여 학생들의 발표를 녹화하면서 흥미진진한 발표를 하는 독특한 방법들을 찾아보기 시작할 것입니다. 녹화가 완료되면, 학생들은 5단계의 Design thinking 과정을 배우며 그들의 발표와 연구에 대하여 칭찬하는 결과물을 만들게 될 것입니다. 평가는 열정 프로젝트에 대하여 3가지 방식으로 진행될 것입니다: 1. 효율적인 연구 -> 3가지의 실제 자료와 문서들을 정확히 찾았는지 2. Adobe Spark 발표 3. ISTE 기술 기준을 사용하여 Design thinking 과정을 바탕으로 한 결과물. 쿼터가 끝날 땐 학생들은 자신의 성격을 관찰하며 리더십과 관리 능력에 대하여 연구하기 시작할 것입니다. 가정에서는 소통의 수단으로서 디지털 포트폴리오를 사용한 프로젝트에 대하여 질문을 해주시길 바랍니다.

No comments:

Post a Comment