Grade 7 Curriculum Updates - Quarter 3, 2018 - Dragons News

Tuesday, January 23, 2018

Grade 7 Curriculum Updates - Quarter 3, 2018

Math

In math during Quarter 3, students will be exploring ratios, proportions and percents. Students will complete an “Amazing Race” activity utilizing maps of various parts of the world, calculating time and distance by applying knowledge of proportions as well as doing some “shopping” on Amazon to utilize percentage skills.
Students will be evaluated summatively with a test. At home, parents can help by checking due dates on Schoology and asking their child questions about what they are learning in class.

Q3의 수학 수업에서는 비율 (ratios, proportions)과 백분율에 대하여 배우게 될 것입니다. 학생들은 “Amazing Race” 활동을 완성하게 될 것입니다. 이 활동에서는 전 세계의 지도를 사용하고, 비율(proportions)의 개념을 적용하여 시간과 거리를 계산하며, 백분율을 이용하여 Amazon에서 물건을 구매하게 될 것입니다. 평가는 총괄 평가로 진행될 예정이며, 가정에서는 Schoology를 통해 마감일을 확인하여주시고, 수업에서 무엇을 배우고 있는지 학생에게 질문하여 주시기 바랍니다.


Social Studies

In Q3, students will explore the foundations of their worldviews before analyzing the beliefs and practices of monotheistic religions. Students will write responses to some of the big questions in life and present on key stories and rituals of different belief systems. Students will be assessed on their essays as well their presentations, and a few traditional quizzes to check for understanding. Parents can support at home by discussing their child’s learning as well as following along with Schoology assignments and resources.

Q3에서는 일신교들의 신념 체계와 신앙 활동에 대하여 분석하기 전에 그들의 세계관의 기초에 대하여 배우게 될 것입니다. 학생들은 다른 신념 체계들의 핵심 이야기들과 의식에 대한 인생과 현재의 중요한 질문들에 답변을 쓸 것입니다. 평가는 발표들, 에세이들 또한 이해도 체크를 위한 몇 개의 퀴즈를 통하여 이루어질 것입니다. 가정에서는 Schoology 상의 과제들과 내용에 대하여 확인해주시고 학생의 학습에 대하여 논의를 하며 도와주시기 바랍니다.



Science

Grade 7 will be continuing with Unit 2: “InGENEious” in which the students are studying DNA, mutations, natural selection, evolution and genetic engineering. Summative assessments will include an engineering design project, fruit DNA extraction and Level 4 Genetics questions. Unit 3: “My LIfe in the Balance” focuses on homeostasis and organ systems as the key learning goal. Students will learn about comparative systems in humans and other organisms. One summative assessment will require students to make a working model of an organ system from recyclable materials. Support from parents is very important as some students will not only be completing science assignments but will also be working on STEM Fair projects outside class time.

7학년 학생들은 2단원 “ InGENEious”를 계속해서 배울 것입니다. 이 단원에서는 DNA, 돌연변이, 자연 도태, 진화 및 유전공학에 대해 다룹니다. 총괄 평가들은 공학 디자인 프로젝트, 과일 DNA 추출, 4단계 유전학 질문들에 대한 것입니다. 3단원 “My LIfe in the Balance”에서는 항상성과 기관계를 핵심적으로 배울 것입니다. 학생들은 인간과 다른 유기체들의 비교측정시스템을 배우고, 한 가지 총괄 평가는 학생들이 재활용품들을 이용하여 기관계의 실용 모형을 만들어보는 것으로 진행될 것입니다. 일부 학생들은 과학 과제를 비롯하여 수업 시간 외에 STEM 프로젝트도 진행하고 있으므로 학부모님들의 도움이 아주 중요합니다.


English

In Quarter 3 English, students will start book clubs as part of the Reader’s Workshop. Students will analyze the craft of an author and how different parts of a story relate to the whole, and then discuss and explain their analysis and inferences with their peers and teachers. When students read at home, they should be encouraged to do so actively, taking notes and discussing what they’re reading with friends and family. These notes and discussions will help the students write their end-of-unit examination assessments, as well as complete final projects that ask the students to use different media to examine and explain the themes of their novels.

Q3의 영어 수업에서는 Reader’s Workshop의 일부분으로서 북 클럽 활동을 시작할 것입니다. 학생들은 한 작가의 작품들을 분석하고 각기 다른 부분의 이야기들이 전체 이야기에 어떻게 연관되는지 알아보고, 다른 학생들 및 교사들과 그들의 분석과 추론에 대하여 토론하고 설명하게 될 것입니다. 가정에서는 책을 읽을 때 메모를 하고, 친구들 및 가족들과 책 내용에 대해 토론하는 것과 같이 적극적인 독서 활동을 할 수 있도록 격려바랍니다. 이 메모들과 토론들은 학생들이 소설들의 주제들을 조사하고 설명하기 위해 다양한 수단을 사용하도록 요구하는 최종 프로젝트를 완성시키는 것뿐만 아니라 단원 마무리 시험 평가를 쓰는 것을 도와줄 것입니다.


EAP

EAP students will receive additional support and instruction in reading during Quarter 3 that will align with the Reader’s Workshop model in their English classes. The students will also continue creating and presenting book talks on mentor texts that they have enjoyed in an effort to promote reading amongst their peers, and they will continue to receive additional protected reading time to help build their reading stamina.

EAP 학생들은 Q3동안 영어 수업에서의 Reader’s Workshop의 내용에 이어 읽기 부분의 추가적인 도움과 수업을 받게 될 것입니다. 학생들은 다른 학생들과 읽기를 촉진시키기 위한 노력의 일환으로서 즐겨온 mentor texts에 대한 북 토크를 계속 진행하고, 학생들의 읽기 스태미나를 늘리는데 도움이 되기 위해 추가적으로 정해진 읽기 시간을 제공받게 될 것입니다.

P.E.

During Quarter 3 in Health and Fitness, students will be participating in a basketball unit and will be learning the skills and strategies of playing basketball. After Lunar New Year vacation, students will head to the MS swimming pool for the final 4 weeks of quarter 3. Students will be assessed based on active participation and safety while at the pool. Students will also complete self-assessments for both swimming and basketball. Parents can help by making sure their son or daughter is prepared to swim. Students will need a bathing suit, goggles, swim cap, and a towel.

Q3의 체육 수업에서는 농구에 참여하며 농구의 기술과 전략에 대해 배우게 될 것입니다. 설날 연휴 이후 Q3의 마지막 4주간은 중등 수영장에서 수업이 진행됩니다. 평가는 수영장에서 적극적인 참여와 안전을 바탕으로 이루어집니다. 또한 수영과 농구에 대한 자기 평가를 하게 될 것입니다. 학부모님들은 학생이 수영할 준비가 되었는지 확인 바랍니다. 수영 준비물은 수영복, 고글, 수영모자와 수건입니다.



No comments:

Post a Comment