Middle School Electives Curriculum Updates - Quarter 3, 2018 - Dragons News

Tuesday, January 23, 2018

Middle School Electives Curriculum Updates - Quarter 3, 2018

Band / Choir

In Quarter 3, band classes will begin preparing for Spring Arts Day performances. This quarter will also include a new ‘chamber music’ unit, where students will break into small groups, and collaboratively work on a piece of music for a smaller ensemble together, for an in class performance.
Learning will be assessed using a rehearsal rubric, as well as a performance rubric to determine overall quality of performance. Parents can assist their child’s learning by ensuring dedicated and regular home practice.

Q3의 밴드 수업에서는 봄 학예회에서의 연주를 위한 준비를 시작할 것입니다. 또한 새로운 ‘실내악’ 단원을 시작하여 학생들이 소그룹으로 나뉘게 될 것입니다. 각 그룹은 서로 협력하여 더 작은 단위의 합주단으로 수업 시간에 함께 연주하게 됩니다. 평가는 실제 연주와 리허설 연주를 통하여 이루어집니다. 집에서 정기적이고 집중적으로 연습할 수 있도록 지원 바랍니다.


Drama Foundations

Drama foundations will focus on mime, vocal production, and the different professions of the theatre. Students will be assessed on using skills learned in class to complete a performance they can present for an audience of elementary students. Parents can help by asking about what is happening in drama class. The skills learned in drama are transferable to any other class at KISJ, as they are about improving student self-confidence in body and voice.

기초 드라마 수업에서는 마임, 발성과 극단에서의 여러 직업에 대하여 배우게 될 것입니다. 평가는 초등학생 관객들 앞에서 발표할 연극을 위해 수업 시간에 배운 기술들로 이루어질 것입니다. 가정에서는 수업 시간에 배우는 내용에 대하여 질문해주시기 바랍니다. 드라마 시간에는 학생들의 몸과 발성에 대한 자신감을 길러주기 때문에 수업 시간에 배운 기술들은 학교에서의 다른 모든 수업들에도 많은 도움이 될 것입니다.


Yearbook

For Quarter 3, yearbook students will continue learning about and applying the principles of design to layout pages along with focusing on photo editing using Photoshop. Students will continue working with their peers to take photos, develop interviews, write up event descriptions and create layouts for their assigned yearbook pages. Students will be assessed, using ISTE technology standards, through the application of these principles by creating yearbook specific layouts. Parents can support students by allowing time for students to take photos of their assigned pages to be used in the yearbook published at the end of this year.

Q3의 이어북 수업에서는 포토샵을 이용한 사진 편집과 지면 배치를 설계하는 원칙들을 배우게 될 것입니다. 학생들은 다른 학생들과 함께 사진을 찍고 인터뷰를 진행하고 행사를 소개하고 할당된 이어북 지면들의 배치를 정하게 될 것입니다. 평가는 ISTE 기술 기준을 사용하여 이어북에서 특정한 배치를 하는 원칙들을 잘 적용하였는지에 대해 이루어질 것입니다. 가정에서는 올해 말 출간될 이어북의 개인 할당 지면들을 위한 사진들을 찍을 시간을 가질 수 있도록 도와주시기 바랍니다.


Ceramics

Ceramics students will begin practicing the fundamentals of handbuilding and working with clay in Quarter 3. Students will use the pinching method to create decorative pinch pots with lids. Artists will also collaborate and use the slab method to create monster mugs! Students will be assessed with NAEA standards through artist reflections and evidence given on the student art blogs. Parents can assist artists through looking at Schoology updates and discussing their child’s blog.

Q3의 세라믹 수업에서는 손으로 작품을 만드는 것의 기본 원칙들을 연습하고 찰흙 작품을 만들 것입니다. 핀칭 작법을 통하여 뚜껑에 장식을 하고, 슬래브 작법으로 괴물 머그잔을 만들게 될 것입니다. 평가는 NAEA 기준에 따라 학생들의 예술 블로그에 주어진 예술가 설명들과 근거들을 통하여 이루어질 것입니다. 가정에서는 Schoology의 업데이트 사항들을 확인하여 주시고 학생들의 블로그에 대해 토론하며 도움을 주시기 바랍니다.


Discover Art

Discover art students will be introduced to the basic art principles of value and line in Quarter 3. Students will use the studio process to work towards completing large scale value paintings. Students will be assessed with NAEA standards through artist reflections and evidence given on the student art blogs. Parents can assist artists through looking at Schoology updates and discussing their child’s blog.

Q3 Discover Art 시간에 학생들은 가치와 선의 기본 예술 원리를 소개 받게됩니다. 학생들은 스튜디오를 사용하여 대규모 가치 그림을 완성합니다. 학생들은 예술가의 반영과 학생 미술 블로그에 제시된 증거를 통해 NAEA 표준을 평가 받게됩니다. 학부모는 Schoology 업데이트를보고 자녀의 블로그에 대해 토론함으로써 학생들을 도울 수 있습니다.


Drawing

Drawing students will develop their basic drawing skills through focusing on value, space, and composition in Quarter 3. Students will work towards completing large scale reverse-value figurative drawings. Students will be assessed with NAEA standards through artist reflections and evidence given on the student art blogs. Parents can assist artists through looking at Schoology updates and discussing their child’s blog.

Q3에는 가치, 공간 및 작문에 중점을 두어 기본적인 드로잉 기술을 배웁니다. 학생들은 대규모 역행 비유적 도면을 완성하기 위해 노력할 것입니다. 학생들은 예술가의 반영과 학생 미술 블로그에 제시된 증거를 통해 NAEA 표준을 평가 받게됩니다. 학부모는 Schoology 업데이트를 보고 자녀의 블로그에 대해 토론함으로써 학생들을 도울 수 있습니다.


Psychology and Ethics

In psychology this quarter, students are exploring how their minds experience their worlds: sensation, perception, learning and memory will be assessed and developed through experiments. Students will also be researching and presenting how some disorders of the mind and body affect people. Students will be assessed in a variety of ways, including their experiment reports, their presentations, a traditional test, reflections and essays. Parents can help by discussing how students are applying their learning to their lives as well as to monitor assessment due dates on Schoology.

이번 Q3 심리학에서 학생들은 마음의 세계를 경험하는 방법을 탐구할 것 입니다. 감각, 지각, 학습 및 기억은 실험을 통해 평가되고 개발 될 것입니다. 학생들은 마음과 몸의 장애가 사람들에게 어떤 영향을 주는지 연구하고 발표 할 것입니다. 학생들은 실험 보고서, 발표 자료, 전통적 시험, 반성 및 수필을 포함하여 다양한 방법으로 평가됩니다. 학부모는 학생이 자신의 학습 내용을 어떻게 적용하는지 토론하고 Schoology의 평가 마감일을 모니터링하는 방법을 통해 도움을 줄 수 있습니다.


Self and Society

In self and society, students will focus on issues of identity and morality to discover who they are and how to make difficult choices about right and wrong. Students will be assessed through reflection, a summative test and written application of their understanding. Parents can help by discussing how students are applying their learning to their lives as well as to monitor assessment due dates on Schoology.

이 과목에서 학생들은 정체성과 도덕성에 관한 문제에 초점을 맞춰 자신의 정체성과 옳고 그름에 대해 어렵지만 현명한 선택을 하는 법을 배웁니다. 학생들은 반성, 종합 시험 및 그들의 이해를 서면으로 적용하여 평가할 것입니다. 학부모는 학생이 자신의 학습 내용을 어떻게 적용하는지 토론하고 Schoology의 평가 마감일을 모니터링하는 방법을 통해 도움을 줄 수 있습니다.

Rorschach Ink Blot.jpg

Design Thinking

Quarter 3 of design thinking begins with the introduction of the Stanford Design Thinking Process. Students will be working individually and with small groups to develop products to meet certain challenges. Through these products students should show the application of the design process (empathy, define, ideate, prototype, test). Students will be assessed on the application of this process through the creation of these products using Next Generation Science Standards: Engineering Design. Parents can support their students by talking with them about their projects, asking how and why they came up with their idea and what changes they would make to their project.

Q3의 Design Thinking는 스탠포드 디자인 사고 프로세스의 도입으로 시작됩니다. 학생들은 개별적으로 또는 소그룹과 함께 특정 과제를 해결할 제품을 개발할 것입니다. 이 제품을 통해 학생들은 설계 프로세스 (공감, 정의, 이상, 프로토 타입, 테스트)의 적용을 보여주게 될 것입니다. 학생들은 차세대 과학 표준 : 공학 설계 (Engineering Design)를 사용하여 제품을 만들어 이 과정에 대한 평가를 받게됩니다. 학부모는 학생들이 자신의 프로젝트에 관해 이야기하고, 어떻게 그리고 왜 그들이 아이디어를 내놓았는지, 그리고 그들이 프로젝트에 어떤 변화를 줄 것인지 물어봄으로써 학생들을 지원할 수 있습니다.



STEM

This Semester 2 elective is new this year and attempts to address two essential questions;

Is sustainable tourism on Jeju achievable?

How can I make the fastest CO2 dragster?


Students will engage in the Sustainability Action Process (SAP) approach incorporating STEAM and NGSS Science and Engineering Practices in an attempt to answer these questions. These approaches will enable and empower students to inquire, make decisions and take actions that will lead to a sustainable society and ecosystem here on Jeju. The culminating summative assessment activities will include a published project linked to Sustainable Tourism on Jeju which may be entered into the STEM Fair and also the production of a CO2 dragster which encapsulates the STEAM Design Process. Parents can help by checking in with their child on a regular basis to see how they are travelling with these two projects.

올해 2학기에는 새로운 두개의 elective 로 중요한 2가지의 질문에 대해 진행해보려 합니다.

지속 가능한 제주 관광이 성취 가능한가?

가장 빠른 CO2 드래그스터를 만들려면 어떻게 해야합니까?


학생들은 STEAM 및 NGSS 과학 및 공학 실무를 통합하여 이러한 질문에 답하기 위해 SAP (Sustainability Action Process) 접근 방식에 참여합니다. 이러한 접근 방식을 통해 학생들은 제주에 대한 지속 가능한 사회와 생태계로 이어질 수 있는 조사, 결정 및 조치를 취할 수 있습니다. 결론적인 평가 활동에는 STEM 박람회에 참여할 수있는 제주의 지속 가능한 관광과 관련된 출판 프로젝트와 STEAM 디자인 프로세스를 캡슐화하는 CO2 드래그스터 생산이 포함됩니다. 부모님은 정기적으로 자녀와 함께 체크인하여 이 두 가지 프로젝트를 어떤 방법으로 탐구하는지 확인 부탁드립니다.



Photography

Students are beginning to learn “what is photography” and study the camera and its parts by completing a camera diagram in Quarter 3. Their first project: A photographic Scavenger Hunt will introduce them to more conceptual and creative thinking and will be due in a couple weeks. After completing their initial work we start to deepen our exploration of composition and camera controls as well as study historical photographs and developing a personal style. Students are assessed on the NAEA art standards. At home parents are encouraged to ask questions about projects using the digital portfolio as a communication tool.

학생들은 "사진이란 무엇인가"를 배우기 시작하고 Q3에 카메라 다이어그램을 작성하여 카메라와 그 부품을 연구합니다. 첫 번째 프로젝트 : 사진 스 캐빈저 헌트 (Scavenger Hunt)는 몇주에 걸쳐 학생들이 개념적이고 창조적인 생각할 수 있도록 도와주고 소개할 예정입니다. 처음 작업을 마친 후에는 구도과 카메라 컨트롤에 대한 탐구를 깊게하고 역사적인 사진을 연구하고 개인 스타일을 개발하기 시작합니다. 학생들은 NAEA 예술 기준에 따라 평가됩니다. 가정에서 학부모 님들은 디지털 포트폴리오를 커뮤니케이션 도구로 학생에게 프로젝트에 관해 질문 할 것을 권장합니다.

Photo by Grace Park

Graphic Design

In graphic design students are beginning to study the fundamental design principles: contrast, repetition, alignment and proximity. Students will use these principles throughout the semester as a base for all their design work. Projects both support school-wide initiatives and personal growth. For example, our first design challenge is creating a poster for our upcoming winter dance. Given required information, application of the design principles and real life clients, students are challenged with the opportunity to display their work for promotional school events. Students are assessed on the NAEA art standards. At home, parents are encouraged to ask questions about projects using the digital portfolio as a communication tool.

그래픽 디자인에서 학생들은 근본적인 디자인 원리, 대비, 반복, 정렬 및 근접성을 연구하기 시작합니다. 학생들은 한 학기 내내 이 원칙들을 모든 디자인 작업의 기반으로 삼을 것입니다. 프로젝트는 학교 차원의 이니셔티브 및 개인 성장을 지원합니다. 예를 들어, 우리의 첫 번째 디자인 과제는 다가오는 겨울 댄스 포스터를 만드는 것입니다. 필수 정보, 디자인 원칙 및 실제 고객에 대한 적용을 감안할 때, 학생들은 학교 행사 홍보를 위해 자신의 작업을 발표할 수있는 기회를 갖게됩니다. 학생들은 NAEA 예술 기준에 따라 평가됩니다. 가정에서는 디지털 포트폴리오를 커뮤니케이션 도구로 프로젝트에 대해 학생에게 질문하는 것이 좋습니다.

Design by John Kim

Videograpy

In this quarter, videography students begin making short films to publish to the class. In making these films, students go through the process of brainstorming ideas, creating a storyboard, filming based on their planning and individually editing their creations. Students will be using iMovie to edit their final products and participate in a reflective process throughout each project, looking at how to make each assignment even better. Student will be assessed on their videos using the ISTE technology standards. Parents can talk to their students about what they have learned regarding the planning, production and editing process in creating a movie.

이번 분기에 비디오 그래피를 수강하는 학생들은 단편 영화를 만들어 수업에서 발표할 예정입니다. 이 영화를 만드는 과정에서 학생들은 아이디어를 브레인 스토밍하고, 스토리 보드를 만들고, 계획에 따라 촬영하고 개별적으로 작품을 편집하는 과정을 거칩니다. 학생들은 iMovie를 사용하여 최종적으로 편집하고 각 과제의 반영 과정에 참여하여 각 과제를 더욱 효과적으로 만드는 방법을 모색합니다. 학생은 ISTE 기술 표준을 사용하여 비디오에 대한 평가를 받게됩니다. 학부모는 학생들이 영화를 제작할 때 계획, 제작 및 편집 과정에 대해 배운 내용을 학생들과 이야기 할 수 있습니다.

No comments:

Post a Comment