Grade 9 Curriculum Update, March 2018 - Dragons News

Friday, March 2, 2018

Grade 9 Curriculum Update, March 2018



Grade 9 English
Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

As we continue our study of Romeo & Juliet, students will be submitting their Annotated Bibliography on their Shakespeare-related research topic. They will also be continuing to work in their film groups for the Shakemeup Film Festival. Both of these summative assignments will be submitted before students depart on their SLL trips.


Grade 9 Geometry
Mr. Moden

In March students will be finishing up their work on Trigonometry as we prepare to head on our SLL trips. We will be working on advanced theories related to Trigonometry and also working to apply our knowledge to the real world through projects as well as in class activities. We will be using clinometers to convert our knowledge of angles and ratios into methods of measuring distance. The Honors class will be finishing up their Trigonometry early in the month while then taking one last look at Proofs through our unit on Circles.


Grade 9 Global Studies
Mr. Harris

Students will be shifting their focus from Europe to Asia, focusing on the historical period from 500-1500 in China and Japan with a specific focus on the Tang and Song Dynasty. Students will also engage in a separate mini unit, where they will focus on the concept of nationalism, national identity and Westernization through analyzing the shifts in cultural, economic and militaristic factors the Japanese encountered in the 1800s.


Grade 9 Biology
Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk

Biology students are continuing with the study of genetics. This is a huge and emergent field in biology and to do it justice we need to spend a lot of time examining the complexities of DNA, RNA, and protein synthesis. The students will examine the process of meiosis, a type of cell division that produces unique gametes for the purposes of sexual reproduction. They will examine the relationship between genotypes and phenotypes, and how it is the genotype, the genetic component, that determine the phenotype, the physical appearance. A study of genetics would not be complete without a thorough examination of Mendelian patterns of inheritance, the impacts of allele distributions on family and phylogenetic trees, and case studies on various heritable and non-heritable genetic conditions.


Grade 9 PE
Ms. Ward

After completing the Unit of Net/Wall Games, students will begin Human Development and Sexual Health. Students will develop the knowledge and skills to make informed decisions about their sexual health. They will examine male and female reproductive systems, menstruation and fertilization. Through stages of human sexual development, students will explore the physical and emotional changes associated with adolescence and examine the characteristics of healthy and unhealthy relationships. By the end of the unit, students will know their options for making informed decisions about their sexual health and relationships.


Grade 9 Korean Social Studies
Ms. Mijeong Kang

<고둥 한국사> 1단원 동트는 우리 역사




우리 민족의 기원을 파악하며 구석기 시대와 신석기 시대, 청동기 시대의 특징과 생활 모습을 살피고 청동기 문화를 바탕으로 세워진 고조선에 대해 이해하는 단원입니다. 선사시대부터 최초의 국가인 고조선이 세워지기까지의 사회.경제적 변화를 탐구하고 ‘박물관이 살아있다’ 프로젝트를 통하여 학생 중심 수업을 추진해 가려고 합니다. 당시 사람들이 무엇을 위해 살았고, 무슨 생각을 가지고 있었는지 수필의 형태로 작성해 보고, 이를 바탕으로 유물과 유적안에 녹아있는 역사적 이야기들을 파헤쳐 보며 살아있는 역사를 추체험해 보는 것을 학습목표로 하고 있습니다.




<특별수업> 생각키우기

남북한 사이에서 전개된 화해와 협력을 위한 노력이 어떻게 전개되었는지 파악하고, 통일에 대한 자신의 생각을 나누는 것과 동시에 동북아시아의 역사 갈등과 독도를 비롯한 영토 문제를 탐구하여 올바른 역사관과 대응 방안을 수립할 수 있는 것을 목표로 특별 수업을 편성하고자 합니다. 역사2 교과서의 3단원 04. 통일을 위한 노력~05. 동북아시아의 역사 갈등, 고등 한국사의 6단원 4. 북한의 변화와 평화 통일을 위한 노력, 5. 세계와 대한민국 단원에서 주제를 선정하여 학습하고 생각을 논리적으로 정리한 후 표현할 수 있는 시간을 가질 예정입니다.




[평가계획]

* Q3-2 박물관이 살아있다 Project : 국어 ․ 사회 통합프로젝트로 주어진 시대(구석기, 신석기, 청동기, 고조선)를 살아가는 인물의 입장이 되어 구체적인 경험을 통해 얻은 깨달음이나 통찰을 수필로 나타낼 수 있다. 해당 시대를 상징하는 소품을 가지고 반언어적 ․ 비언어적인 표현을 사용하여 발표한다.

* S2 논술평가 시행




Grade 9 Korean Language
Ms. Minhee Lee

3단원 문학으로 그리는 삶 (4) 반 통의 물

이 단원에서는 교술갈래의 특성과 형상화방법을 이해하고 감상하는 것을 목표로 하고 있습니다. 작가가 경험하고 생각한 내용과 그로부터 얻은 깨달음이나 통찰을 글로 표현하기 위한 활동이 제시되어 있습니다. 나희덕의 현대수필 ‘반 통의물’에 담긴 작가의 경험과 그를 통해 드러난 작가의 개성과 가치관을 파악하는 학습을 진행할 예정입니다. 주어진 시대(구석기, 신석기, 청동기, 고조선)를 살아가는 인물의 입장이 되어 구체적인 경험을 통해 얻은 깨달음이나 통찰을 수필로 나타내는 활동을 진행하여, 서사갈래와 교술갈래의 특성을 분명히 알고 자신의 생각을 자유롭게 글로 표현하면서 글쓰기의 즐거움을 느끼는 것이 학습 목표입니다.


4단원 바른 말, 바른 글 (2) 한글 맞춤법

이 단원에서는 한글 맞춤법의 원리를 이해하고 실제 언어생활에서 이에 맞는 표기를 활용하는 것을 목표로 하고 있습니다. 한글 맞춤법의 총칙 및 형태, 소리, 띄어쓰기에 관한 내용을 정리하고, 실제 언어생활에서 틀리기 쉬운 표현을 위주로 연습하는 활동을 진행할 예정입니다. 쓰기는 글쓴이가 의미를 구성하여 독자와 의사소통하는 사회적 상호작용임을 이해하고, 자신의 언어생활을 되돌아보는 시간을 가질 예정입니다.


한달한편 독서포트폴리오(3월)

읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.


[평가계획]

* Q3-2 박물관이 살아있다 Project : 국어 ․ 사회 통합프로젝트로 주어진 시대(구석기, 신석기, 청동기, 고조선)를 살아가는 인물의 입장이 되어 구체적인 경험을 통해 얻은 깨달음이나 통찰을 수필로 나타낼 수 있다. 해당 시대를 상징하는 소품을 가지고 반언어적 ․ 비언어적인 표현을 사용하여 발표한다.

* S2 논술평가 시행



Foreign Language
Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - During the month of March, Chinese Level 1 will continue to focus on the unit "Studying Chinese" in Lesson 7 which was already started in February. Students will talk about their experiences in learning Chinese vocabulary and grammar, and also talk about their study habits. While sharing the experiences in Chinese, students will also learn how to make comments on one's performance or character writing. There will be a vocabulary quiz and an end-of-unit test in March. Students will also make group videos to act out their Chinese learning experiences to wrap up this unit. Before the SLL week, the class will start another unit "School Life" in Lesson 8. Students are expected to keep Chinese diary and then be able to compose a letter in Chinese with the correct format. This unit will be continued in April.

Chinese II - During the month of March, Chinese Level 2 will continuously be focusing on the unit "Dating" in Lesson 16 which was already started in February. It is a short and sweet lesson - students will learn how to invite someone out and also how to accept/decline a date politely. In this unit, students will talk about what is considered socially acceptable to invite and accept/decline an invitation in different cultures. There will be a vocabulary quiz and an end-of-unit test in March. Before the SLL week, the class will start another unit "Renting an Apartment" in Lesson 17. Students are expected to be able to describe their current and ideal living quarters; at the same time, they will comment briefly on why a place is or isn't good for someone. They will also learn how to name common pieces of furniture and discuss and negotiate rent, utilities and security deposits in Chinese. This unit will be continued in April.

Chinese III - During the month of March, Chinese Level 3 will be focusing on shopping. We will focus on talking about how to shop in difference place. Do people usually pay for their purchases in cash, with checks or with credit card? Is there a sale tax in your country? Student will be able to name basic clothing, bedding and bath items; the pros and cons of shopping in markets and malls. Students will be able to talk about their shopping preferences and criteria.
Assessments: Group play “ We are in the shopping center’’ and in the end of March we will have an unit test.

Chinese IV - During the month of March, Chinese Level 4 will be focusing on the topic "Interview." Are there many returnees from overseas with foreign college degrees? How extensive is the interviewing process for entry-level positions? What are some typical questions you would expect to be asked during a job interview? Students will be able to explain with basic terms about why China has been able to attract talent and foreign companies; student will also be able to describe with basic terms on their time management methods; how to use good words to show people how happy they are for their good news or accomplishments.
Assessments: Video “My first job interview ” and in the end of March we will have an unit test.

Spanish I - During the month of March, students will focus on ordering food in restaurants. Grammatically, students will focus on direct object pronouns and informal commands . There will be a written assessment at the end of the chapter. The Spanish speaking country of focus is Mexico, and students will explore similarities and differences between food around the world.

Spanish II - Spanish II will continue Unit 5 and our focus upon where and how we live. Students will be designing their ideal homes and discussing where common household items are located. During the unit, we will explore and compare different styles of homes in the Dominican Republic. Additionally, students will learn to speak about tasks completed in the past. Language objectives for Unit 5 involve instruction on the past tense Preterite, as well as prepositions of location. A summative assessment is scheduled for mid-March.

Spanish III - Spanish III will continue Unit 5 and our focus upon where and how we live. Students will be designing their ideal homes and discussing where common household items are located. During the unit, we will explore and compare different styles of homes in the Dominican Republic. Additionally, students will learn to speak about tasks completed in the past. Language objectives for Unit 5 involve instruction on the past tense Preterite, two irregular verbs in the Preterite (hacer and ir), as well as prepositions of location. A summative assessment is scheduled for mid-March.

Spanish IV -Spanish IV will continue Unit 5 and our focus upon storytelling. Students will be participating in Reading Stations throughout the unit whereby they are expected to identify main ideas, answer comprehension questions, rewrite stories, summarize and discuss stories, and predict what will happen next. During this unit we will explore different forms of narratives including examples from Spanish speaking, as well as Korean cultures. Language objectives will include an introduction to the Future tense, the distinction between past tenses Preterite and Imperfect, instruction on comparing quantities, as well as use of adjectives as nouns. During this unit, students will write their own story/narrative as a summative assessment.


Fine Arts
Mr. Leonard (for the entire department)

Concert Band oboist, Daniel Kim prepared a “blind” audition and earned a chair (“blind” audition where the listening committee does not know who is performing nor the school) in the Korea International Music Educators Association (KIMEA) National Honor Festival Band. He and Mr. Leonard will travel to Chadwick International School for rehearsals on Friday, February 23 and a Gala Concert Saturday, February 24 at 5:00 P.M. The public is invited to attend. The band students are using MuseScore 2.1 to compose jazz licks that will be incorporated into their jazz improvisation music this month. This very intuitive (and free!) music composition program allows students to compose for solo instrument(s) or for all band parts including percussion. Basic music theory such as chord structure, line movements and rhythmic details will be incorporated into this unit. Spring Band, Choir Concert and Art Exhibition will occur on Friday, May 4 at 7:00 PM. Band students are preparing music from English Folk tunes to jazz and contemporary band repertoire. Additional individual rhythmic and instrumental technical skills are incorporated into the rehearsals.

HS Orchestra Bassist, Yuji Yamada,prepared a “blind” audition and earned a chair (blind audition where the listening committee does not know who is performing nor the school) in the Korea International Music Educators Association (KIMEA) National Honor Festival Orchestra. He and Ms. Henry will travel to Chadwick International School for rehearsals on Friday, February 23 and a Gala Concert Saturday, February 24 at 5:00 P.M. The public is invited to attend. The orchestra is starting on new repertoire following their successful Feb. 7th concert. To extend their knowledge of playing in keys with flats, they are preparing “Viva La Vida” by Coldplay, which uses the key of A flat major (four flats!) This piece also requires very high position work from the first violins, a challenge to all. In addition to the whole group pieces, this is when the orchestra begins its chamber music unit. The students will be grouped together in small ensembles and work on chamber music. These are pieces for 2- 8 students which do not use a conductor. Students lead the ensemble themselves and are responsible for musical interpretation. Some of these groups may be selected to perform at Solo and Ensemble Contest in April.

HS Choir continues mastering vocal technique and learning Spring Concert program. The main focus will be give to Disney Medley arranged by Honor Choir student, Julie Lee. Her creative and skillful work on 26 pages was enthusiastically added to the HS choir repertoire. Two other songs, Nella Fantasia and A Cappella Overtures will be assessed within next two weeks. To expand music theory knowledge choir students regularly sing a cappella sight reading exercises and write rhythmic dictation.

March Update-
Visual Art II

In February VizArt II students practiced drawing techniques through the study of anatomy and portraiture and created a collection called “revision works” using already worked surfaces to reinvent new and surprising design compositions and themes. In March students will choose one of these works as a model for a limited palette painting.

We are also finishing an extreme drawing assignment entitled: “exaggerated emotional expressions”. Students are working hard to demonstrate creativity and invention in designing original compositions through learned drawing techniques. The drawing assignments showcase mastery of the design principles. In March all students will begin to choose a composition from their drawing portfolios as an additional source for a painting. Scale and proportion will be altered while attempting to portray the original composition.


Graphic Design

Students of graphic design are engaged in product design during the first week of March. Designers will next consider the art of the story by designing a thematic lookbook that delves into design principles and immerses the viewer into a uniquely artistic visual world. These two mixed media design projects may take up all of March. Additional assignments are available and as always students attend to digital portfolios which document their work and creative process.


Advanced Art

The advanced art classes are responsible to collaborate and curate an art exhibition/installation of their new works this month. Proposals for exhibition details are due the first week in March. In addition to planning an exhibition, students are completing five new pieces of art that demonstrate a mastery of design principles through experimental and inventive use of many different media and techniques. Each student is responsible to add written explanations and reflections in their Google Folder for Advanced Art. A list of optional Breadth Portfolio assignments is available for students upon request. 


Theatre II and Honors Theatre

Students are beginning work with monologues this month. We are starting with ensemble monologues and exploring possibilities with voice and how breaking down and sharing dialogue responsibility through solo or choral reading can affect character and story. Students will then be selecting their own individual monologues to serve as material in our exploration of acting theories from Stanislavski, Strasberg and Meisner. Students will be showcasing their work in a monologue showcase towards the end of the month.

Theatre students will also be contributing to design preparations for KISJ High School Theatre’s season 3 production of Urinetown: The Musical!


Counseling
Ms. Pineiro

Our students have a short but busy month ahead with SLL trips and Spring Break to look forward to! March 15 is Registration Day for Grade 9 in the HS MiniPAC, where students will be selecting classes for the 2018-2019 school year. Students will need to identify the classes they need to take to meet their graduation requirements as well as selecting the classes that they wish to take. If students have questions about the process or classes available, they are always welcome to meet with me for guidance.


Until next month,


Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead






Grade 9 English

Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

로미오 & 줄리엣에 대한 연구를 계속하면서, 학생들은 셰익스피어 연구 주제에 따르는 Annotated Bibliography를 제출할 것입니다. 또한 Shakemeup 영화제를 위해 그룹에서 활동도 계속하고, 이러한 과제는 학생들이 SLL 여행을 떠나기 전에 제출하게 될 것입니다.



Grade 9 Geometry

Mr. Moden

3 월에는 SLL 여행을 준비하면서 삼각법에 대한 연구를 마치게 됩니다. Trigonometry와 관련된 고급 이론을 연구하고 수업 활동뿐만 아니라 프로젝트를 통해 실전에 지식을 적용하기 위해 노력할 것입니다. 각도계와 비율에 대한 지식을 거리 측정 방법으로 변환하기 위해 클리노미터를 사용하고, Honor class는 월 초에 삼각법을 끝내고 Circle 단원에서 마지막으로 Proof를 한 번 더 보게 될 것입니다.



Grade 9 Global Studies

Mr. Harris

당나라와 송나라에 중점을 둔 중국과 일본의 500-1500 년대 시기를 중심으로, 유럽에서 아시아로 초점을 옮길 것입니다. 학생들은 또한 1800 년대 일본인들이 겪었던 문화적, 경제적, 군사적 변화 요인을 분석함으로써 민족주의, 민족 정체성 및 서구화의 개념에 초점을 맞출 별도의 소단원에 참여할 것입니다.



Grade 9 Biology

Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk



생물학 학생들은 유전학 연구를 계속하고 있습니다. 이것은 생물학에서 거대한 신생 분야이며, DNA, RNA 및 단백질 합성의 복잡성을 검토하는 데 많은 시간을 할애해야 합니다. 학생들은 유성생식의 목적으로 독특한 배우자를 생산하는 세포 분열의 일종인 감수 분열 과정을 검사하게 됩니다. 유전자형과 표현형 사이의 관계, 표현형, 물리적 외양을 결정하는 유전자형, 유전적 구성 요소의 양을 조사 할 것입니다. Mendelian 상속 패턴, 가족 및 계통에 대한 대립 유전자 분포의 영향, 유전성 및 유전성이 없는 다양한 조건 들에 대한 사례 연구를 철저히 조사하지 않는다면, 유전학에 대한 연구가 완전할 수 없습니다.







Grade 9 PE

Ms. Ward

Net / Wall Games 단원을 마친 후 학생들은 인간개발과 건강한 성을 시작합니다. 학생들은 정보에 입각하여 건강한 성에 대해 결정을 내릴 수 있는 지식과 기술을 개발할 것입니다. 남성과 여성의 생식 기관, 월경과 수정을 검사할 것이고, 인간의 성적 발달 단계를 통해 학생들은 청소년기와 관련된 신체적, 정서적 변화를 탐구하고 건강하거나 해로운 인간관계의 특성을 조사하게 됩니다. 단원 말까지 학생들은 성적 건강과 관계에 대한 정보에 입각하여 결정을 내릴 수 있는 선택권이 무엇인지 알게 될 것입니다.



Grade 9 Korean Social Studies

Ms. Mijeong Kang

<고둥 한국사> 1단원 동트는 우리 역사



우리 민족의 기원을 파악하며 구석기 시대와 신석기 시대, 청동기 시대의 특징과 생활 모습을 살피고 청동기 문화를 바탕으로 세워진 고조선에 대해 이해하는 단원입니다. 선사시대부터 최초의 국가인 고조선이 세워지기까지의 사회 경제적 변화를 탐구하고 ‘박물관이 살아있다’ 프로젝트를 통하여 학생 중심 수업을 추진해 가려고 합니다. 당시 사람들이 무엇을 위해 살았고, 무슨 생각을 가지고 있었는지 수필의 형태로 작성해 보고, 이를 바탕으로 유물과 유적 안에 녹아있는 역사적 이야기들을 파헤쳐 보며 살아있는 역사를 체험해 보는 것을 학습목표로 하고 있습니다.



<특별수업> 생각 키우기

남북한 사이에서 전개된 화해와 협력을 위한 노력이 어떻게 전개되었는지 파악하고, 통일에 대한 자신의 생각을 나누는 것과 동시에 동북아시아의 역사 갈등과 독도를 비롯한 영토 문제를 탐구하여 올바른 역사관과 대응 방안을 수립할 수 있는 것을 목표로 특별 수업을 편성하고자 합니다. 역사2 교과서의 3단원 04. 통일을 위한 노력~05. 동북아시아의 역사 갈등, 고등 한국사의 6단원 4. 북한의 변화와 평화 통일을 위한 노력, 5. 세계와 대한민국 단원에서 주제를 선정하여 학습하고 생각을 논리적으로 정리한 후 표현할 수 있는 시간을 가질 예정입니다.



[평가계획]

* Q3-2 박물관이 살아있다 Project : 국어 ․ 사회 통합프로젝트로 주어진 시대(구석기, 신석기, 청동기, 고조선)를 살아가는 인물의 입장이 되어 구체적인 경험을 통해 얻은 깨달음이나 통찰을 수필로 나타낼 수 있다. 해당 시대를 상징하는 소품을 가지고 반언어적 ․ 비언어적인 표현을 사용하여 발표한다.

* S2 논술평가 시행



Grade 9 Korean Language

Ms. Minhee Lee

3단원 문학으로 그리는 삶 (4) 반 통의 물

이 단원에서는 교술갈래의 특성과 형상화 방법을 이해하고 감상하는 것을 목표로 하고 있습니다. 작가가 경험하고 생각한 내용과 그로부터 얻은 깨달음이나 통찰을 글로 표현하기 위한 활동이 제시되어 있습니다. 나희덕의 현대수필 ‘반 통의물’에 담긴 작가의 경험과 그를 통해 드러난 작가의 개성과 가치관을 파악하는 학습을 진행할 예정입니다. 주어진 시대(구석기, 신석기, 청동기, 고조선)를 살아가는 인물의 입장이 되어 구체적인 경험을 통해 얻은 깨달음이나 통찰을 수필로 나타내는 활동을 진행하여, 서사갈래와 교술갈래의 특성을 분명히 알고 자신의 생각을 자유롭게 글로 표현하면서 글쓰기의 즐거움을 느끼는 것이 학습 목표입니다.



4단원 바른 말, 바른 글 (2) 한글 맞춤법

이 단원에서는 한글 맞춤법의 원리를 이해하고 실제 언어생활에서 이에 맞는 표기를 활용하는 것을 목표로 하고 있습니다. 한글 맞춤법의 총칙 및 형태, 소리, 띄어쓰기에 관한 내용을 정리하고, 실제 언어생활에서 틀리기 쉬운 표현을 위주로 연습하는 활동을 진행할 예정입니다. 쓰기는 글쓴이가 의미를 구성하여 독자와 의사소통하는 사회적 상호작용임을 이해하고, 자신의 언어생활을 되돌아보는 시간을 가질 예정입니다.



한달 한편 독서포트폴리오(3월)

읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.



[평가계획]

* Q3-2 박물관이 살아있다 Project : 국어 ․ 사회 통합프로젝트로 주어진 시대(구석기, 신석기, 청동기, 고조선)를 살아가는 인물의 입장이 되어 구체적인 경험을 통해 얻은 깨달음이나 통찰을 수필로 나타낼 수 있다. 해당 시대를 상징하는 소품을 가지고 반언어적 ․ 비언어적인 표현을 사용하여 발표한다.

* S2 논술평가 시행



Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)



중국어 I - 3 월 중, 중국어 레벨 1은 이미 2 월에 시작된 레슨7의 "중국어 학습"단원에 계속 초점을 맞출 것입니다. 학생들은 중국어 어휘 및 문법 학습에 대한 서로의 경험 및 학습 습관에 대해 이야기 할 것입니다. 중국어로 경험을 공유하는 동안, 학생들은 자신의 퍼포먼스 나 인물에 대한 코멘트를 하는 방법을 배우게 됩니다. 3 월에 어휘 퀴즈와 단원 테스트가 있을 것입니다. 또한 이 단원을 마무리하기 위해 중국어 학습 경험을 발휘할 그룹 비디오를 만들 것이고, SLL 바로전 수업은 8 단원인 "학교 생활"을 시작할 것입니다. 학생들은 중국어로 일기를 쓰고, 올바른 형식으로 중국어 편지를 작성할 수 있게 됩니다. 이 단원은 4 월에도 계속 될 것입니다.



중국어 II - 3 월 한 달 동안, 중국어 레벨 2는 이미 2 월에 시작된 레슨16의 "날짜" 단원에 지속적으로 집중할 것입니다. 짧지만 달콤한 수업이 될 것 입니다. 학생들을 초대하는 방법과 날짜를 정중하게 수락 / 거부하는 방법을 배우게 됩니다. 이 단원에서는 다른 문화권에서 초대장을 수락하고 거부하는 것이 사회적으로 허용되는 대상에 대해 이야기 나누게 되며, 3 월에 어휘 퀴즈와 단원 테스트가 있을 것입니다. SLL 전 수업은 레슨 17의 "아파트 임대"를 시작할 것입니다. 학생들은 현재와 이상적인 주거 공간을 설명할 수 있어야 하며, 동시에 장소가 왜 누군가에게 좋고, 좋지 않은지에 대해 간략하게 논평할 것입니다. 또한 일반적인 가구 이름을 밝히고 중국어로 임대료, 유틸리티 및 보증금을 논의하고 협상하는 방법을 배웁니다. 이 단원은 4 월에도 계속 될 것입니다.



중국어 III - 3 월 중국어 레벨 3은 쇼핑에 초점을 맞출 것입니다. 각각 다른 곳에서 쇼핑하는 방법에 대해 집중적으로 다룰 것입니다. 사람들은 대개 수표 또는 신용 카드, 현금으로 비용을 지불합니까? 귀하의 국가에 물품세가 있습니까? 학생은 기본적인 의복, 침구 및 목욕 용품을 지명할 수 있습니다. 시장과 쇼핑몰에서의 장단점, 학생들은 선호하는 쇼핑 환경 및 기준에 대해 이야기 할 수 있습니다.

평가: 그룹 플레이 "우리는 쇼핑 센터에 있습니다."3 월 말에는 단원 테스트를 볼 것입니다.



중국어 IV - 3 월 중국인 레벨 4는 "인터뷰"에 중점을 둘 것입니다. 해외에서 외국대학 학위를 받고 귀환하는 사람들이 많이 있나요? 초급 직책에 대한 인터뷰 프로세스는 규모가 어떤가요? 취업 면접에서 물어보는 전형적인 질문은 무엇입니까? 학생들은 중국이 외국 기업을 유치 할 수 있었던 이유에 대해 기본적인 용어로 설명 할 수 있으며, 시간 관리 방법에 대한 기본 용어를 설명 할 수 있습니다. 사람들에게 좋은 소식이나 성취에 대한 행복감을 보여주기 위해 좋은 말을 사용하는 방법을 배우게 됩니다.

평가: 비디오 "나의 첫 직장 면접"3 월 말에 단원 테스트가 있습니다.



스페인어 I - 3 월 한 달 동안 학생들은 식당에서 음식 주문에 집중할 것입니다. 문법적으로 직접 대상 대명사와 비공식적인 명령에 집중할 것이고, 이 장의 끝에 서면 평가가 있을 것입니다. 스페인어를 구사하는 초점 국가는 멕시코이며 학생들은 전 세계 음식의 유사점과 차이점을 모색합니다.



스페인어 II - 5 단원을 계속하고 어디서 어떻게 살 수 있는지에 초점을 맞춥니다. 학생들은 이상적인 집을 설계하고, 일반 가정 용품이 어디에 위치하는지 토론합니다. 이 단원에서는 도미니카 공화국의 다양한 가정 스타일을 탐색하고 비교하며, 과거에 완료한 과제에 대해 이야기하는 방법을 배우게 됩니다. 5 단원 언어 목표는 과거 시제 Preterite에 대한 지시와 위치의 전치사를 포함합니다. 총 평가는 3 월 중순으로 예정되어 있습니다.



스페인어 II - 5 단원을 계속하고 어디서 어떻게 살 수 있는지에 초점을 맞춥니다. 학생들은 이상적인 집을 설계하고, 일반 가정 용품이 어디에 위치하는지 토론합니다. 이 단원에서는 도미니카 공화국의 다양한 가정 스타일을 탐색하고 비교하며, 과거에 완료한 과제에 대해 이야기하는 방법을 배우게 됩니다. 5 단원 언어 목표는 과거 시제 Preterite(hacer and ir)에 대한 지시와 위치의 전치사를 포함합니다. 총 평가는 3 월 중순으로 예정되어 있습니다.



스페인어 IV - 스페인어 IV는 5 단원을 계속 진행하며 스토리텔링에 중점을 둡니다. 학생들은 독서에 참여하여 주요 아이디어를 파악하고, 독해력 질문에 답하고, 이야기를 요약하며, 다음에 무슨 일이 일어날지 예측할 수 있습니다. 이 단원에서는 스페인어뿐 아니라 한국 문화의 사례를 포함하여 여러 형태의 내러티브를 탐구합니다. 언어 목표는 미래 시제에 대한 소개, 과거 시제인 Preterite와 Imperfect 사이의 구분, 수량 비교에 대한 지침, 형용사를 명사로 사용하는 방법 등이 포함됩니다. 이 단원 중에 학생들 자신의 이야기 / 내러티브를 요약 평가로 작성합니다.



Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)



Concert Band

Oboist, 다니엘김은 "Bline"오디션을 준비하고 한국 국제 음악 교육자 협회 (KIMEA) 내셔널 페스티벌 밴드에서 초청("청취위원회는 누가 공연하고 어느 학교인지 알지 못하는"오디션) 받았습니다. 학생과 Mr. Leonard는 2 월 23일 금요일에 Chadwick International School에서 리허설을 했고 2 월 24 일 토요일 오후 5시에 갈라 콘서트를 했습니다. 대중이 초청되었으며, 밴드 학생들은 MuseScore 2.1을 사용하여 이번 달 재즈 즉흥 음악에 통합될 jazz lick을 작곡합니다. 매우 직관적인 (무료!) 음악 작곡 프로그램을 통해 학생들은 솔로 악기 또는 타악기를 포함한 모든 밴드 파트를 작곡할 수 있습니다. 코드 구조, 라인 이동 및 리듬과 같은 기본 음악 이론이, 이 유닛에 통합됩니다. Spring Band, Choir Concert 및 미술전은 5 월 4 일 금요일 오후 7시에 개최되며, 밴드 학생들은 영국 민속 음악에서부터 재즈 및 현대 밴드 레퍼토리에 이르기까지 다양한 음악을 준비하고 있습니다. 추가적인 개별 리듬 및 기악 기술이 리허설에 적용됩니다.



HS Orchestra

Bassist, Yamji Yamada는 한국 국제 음악 교육자 협회 (KIMEA) 내셔널 페스티벌 오케스트라에서 "Blind"오디션을 준비하고, (듣고 있는 위원회가 누구인지, 학교를 알지 못하는 맹인 오디션) 초청 받았습니다. 학생과 헨리 부부는 2 월 23 일 금요일에 채드윅 국제 학교에서 리허설을 하고 2 월 24 일 토요일 오후 5시에 갈라 콘서트를 했으며. 대중들이 초청되었습니다. 오케스트라는 성공적인 2 월 7 일 콘서트에 이어 새로운 레퍼토리를 시작합니다. 평평한 메이저 (4 개 플랫)의 열쇠를 사용하는 Coldplay에서 "Viva La Vida"를 준비하고 있습니다. 이 곡은 또한 첫 번째 바이올린에서 매우 높은 포지션을 요구합니다. 전체 그룹 곡과 함께 오케스트라가 실내악을 시작하며, 학생들은 작은 앙상블로 그룹화되어 실내악에서 연주하게 될 것입니다. 이것은 지휘자를 없는 2-8 명의 학생들을 위한 작품입니다. 학생들은 앙상블을 스스로 이끌고 음악 해석을 담당하며, 이 그룹 중 일부는 4 월에 솔로 및 앙상블 콘테스트에서 공연할 수 있습니다.



HS Choir

HS Choir는 보컬 테크닉 마스터 및 봄 콘서트 프로그램 학습을 계속 합니다. 초점은 Honor Choir 학생 인 Julie Lee의 Disney Medley에 주어집니다. 26 페이지에 학생의 창조적이고 숙련된 곡이HS 합창단 레퍼토리에 열성적으로 추가되었으며, 두 개의 다른 노래, Nella Fantasia와 Cappella Overtures가 다음 2 주 이내에 평가될 것입니다. 음악 이론에 대한 지식을 넓히기 위해, 합창단 학생들은 정기적으로 아카펠라, 독서, 쓰기 연습을 할 것입니다.



March Update



Visual Art II

2 월 VizArt II 학생들은 해부학 및 초상화 연구를 통해 드로잉 기법을 연습했으며, 새롭고 놀라운 디자인과 주제를 재창조하기 위해 이미 작업 한 surface를 사용하여 "수정 작업"이라는 컬렉션을 만들었습니다. 3 월에 이 작품들 중 하나를, 제한된 팔레트 그림의 모델로 선택합니다.

저희는 극단적인 드로잉 과제인 "과장된 감정 표현"도 마무리할 것이며, 학생들은 학습된 드로잉 기술을 통해 독창적인 작곡을 디자인할 때 독창성과 창의력을 보여주기 위해 열심히 노력하고 있습니다. 도면 지정은 디자인 원칙을 잘 보여줍니다. 3 월 모든 학생들은 자신의 그림 포트폴리오에서 작업을 위한 선택을 시작할 것입니다. 규모와 비율은 구성을 묘사하는 동안 변경됩니다.



Graphic Design

그래픽 디자인 학생들은 3 월 첫 주에 제품 디자인을 할 것입니다. 디자이너는 그 다음, 디자인 원리를 파헤치고 독특한 시각 예술 세계에 보는 사람을 몰입시키는 주제별 lookbook을 디자인하여 이야기의 예술적인 부분을 고려합니다. 이 두 가지 혼합 미디어 디자인 프로젝트는 3 월을 다 소진할 것이며, 추가 과제가 제공되어 학생들은 항상 자신의 학업과 창의적인 프로세스를 문서화하는 디지털 포트폴리오에 확인해야 합니다.



Advanced Art

학생들은 이번 달 새로운 미술 작품의 전시 / 설치를 함께 작업하고 큐레이팅하는 책임이 있습니다. 전시회 세부 사항 제안은 3 월 첫 번째 주까지이며, 전시회를 기획하는 것 외에도, 학생들은 다양한 매체와 기술을 실험적이고 독창적으로 사용하여 디자인 원칙을 숙달하는 5 개의 새로운 예술 작품을 완성합니다. 각 학생은 Advanced Art를 위한 Google 폴더에 서면 설명과 반성을 추가 할 책임이 있으며, 선택적인 Breadth Portfolio 과제 목록은 학생들의 요청에 따라 이용할 수 있습니다.



Theatre II and Honors Theatre

이번 달 학생들은 독백으로 수업을 시작합니다. 앙상블 독백으로 시작하여 목소리로 가능성을 탐색하고 솔로 또는 합창 독서를 통해 대화를 나누는 것이 인물과 이야기에 어떻게 영향을 미칠 수 있는지를 설명합니다. 학생들은 Stanislavski, Strasberg 및 Meisner의 연기 이론을 탐구할 때 자신의 개별 독백을 사용할 것이며, 학생들은 월말을 맞이하여 독창적인 쇼케이스로 작품을 선보일 예정입니다.



KISJ HS Theatre 시즌 3 - Urinetown: Musica 제작을 위한 준비에 기여할 것입니다.





Counseling

Ms. Pineiro



학생들은 SLL 여행과 봄 방학을 앞두고 짧지만 바쁜 한 달을 앞두고 있습니다! 3 월 15 일은 HS MiniPAC의 9 학년 등록일로 학생들은 2018-2019 학년도 수업을 선택하게 됩니다. 학생들은 졸업 요건을 충족시키고 원하는 수업을 선택하는데 필요한 수업을 식별해야 하며, 신청 가능한 과정이나 수업에 대해 질문이 있는 경우 언제든지 저를 만나서 도움을 받을 수 있습니다.



Until next month,



Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead



No comments:

Post a Comment