Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 4, 2018 - Dragons News

Monday, April 9, 2018

Grade 6 Curriculum Updates - Quarter 4, 2018


Social Studies

During Quarter 4, students will continue to work on their Ancient China summative assessment. Students will be interacting with technology and each other to create an Ebook using Book Creator. Students will be learning and discovering life in Ancient Greece and Rome, where they will be assessed formatively, with a WebQuest and summatively with a written test. Students and parents are encouraged to familiarize themselves with Google Classroom and the many benefits our new learning management system has to offer. Continuous review of vocabulary will benefit students.

Quarter 4 기간동안 학생들은 고대 중국에 대한 총괄 평가를 지속해나갈 것입니다. 학생들은 Book Creator를 사용하여 Ebook을 만들게 될 것입니다. 학생들은 고대 그리스와 로마에서의 삶에 대해서 배우게 될 것이고, 형성 평가는 WebQuest와 작문 시험으로 진행될 것입니다. 학생들과 학부모님들은 Google Classroom을 확인하시어 이 새로운 학습 관리 시스템이 제공하는 많은 혜택들을 누리시길 바랍니다. 꾸준한 단어 복습은 학생들에게 많은 도움이 될 것입니다.


Science

During Quarter 4, we will continue to explore matter but move towards how it interacts with energy. We will explore different types of energy, identify conductors and insulators, explain Law of conservation, define and explain thermal energy and recognize how it is transferred between objects, demonstrate how thermal energy changes atomic movement, analyze energy release during chemical reactions, and begin to explore forces. Students will be assessed summatively by Schoology discussions (a rubric will be provided), a group project, reflecting videos, quizzes and a test. Parents, please ask your child what they did in science today and you can review Quizlet vocabulary words together.

Quarter 4 기간동안 학생들은 물질과 그것이 에너지와 어떻게 상호작용하는지에 대해 계속하여 탐구할 것입니다. 다양한 종류의 에너지를 탐구, 전도체 및 절연체를 구별, 보존법칙을 설명, 열에너지를 정의하고 설명, 물체들 사이에서 열에너지가 어떻게 전도되는지 알아보기, 열에너지가 어떻게 원자의 운동을 변화시키는지 증명, 화학적 반응에서의 에너지 방출을 분석하고 작용력에 대해 탐구하기 시작할 것입니다. 학생들은 Schoology 토론 (지시문은 주어질 것입니다), 그룹 프로젝트, 학습 관련 비디오, 퀴즈 그리고 시험을 통하여 총괄적으로 평가받을 것입니다. 학부모님들께서는 학생들이 과학 시간에 무엇을 했는지 물어보시고 Quizlet의 단어들을 함께 복습해주시기 바랍니다.


English

We begin the quarter by finishing up the Research-Based Informational Writing unit in English and will end Quarter 4 reading historical fiction. Students will be reading Year of Impossible Goodbyes by Sook Nyul Choi. Students will be assessed on their ability to draw connections from the the novel, real life, and other texts. Formative feedback will be provided throughout the term with a summative near the end of the unit. Parents are encouraged to join their child in reading about one family’s love for each other and quest for freedom during the Japanese occupation of Korea.

연구를 바탕으로 한 정보성 글 쓰는 것을 마무리 지으며 이번 quarter를 시작하여 역사 소설을 읽으며 quarter 4를 마치게 될 것입니다. 학생들은 최숙렬 작가의 ‘떠나 보낼 수 없는 세월’을 읽게 될 것입니다. 학생들은 소설, 현실과 다른 글들의 연관성을 찾아내는 능력에 따라 평가받게 될 것입니다. 형성적 피드백은 unit이 마무리될 때 총괄 평가와 함께 제공될 것입니다. 학부모님들은 일제강점기의 독립에 대한 갈망과 가족 간의 사랑을 담은 이 책을 함께 읽어보시길 바랍니다.


Math

During Quarter 4, students will continue to work on ratios, proportions, and percentages. Students will be completing a project, directly applying mathematical concepts to everyday life. Students will be summatively assessed throughout the term by both project-based and traditional summatives. Parents are encouraged to ask their students questions about their learning, such as ‘What did you learn in math today?

Quarter 4 기간동안, 학생들은 비율, 배율 및 확률에 대해 계속해서 배워나갈 것입니다. 학생들은 프로젝트를 완성하고 수학적 개념들을 일상생활에 직접적으로 적용시킬 것입니다. 학생들은 프로젝트 및 기존의 총괄 평가 방식을 통하여 평가받게 될 것입니다. 학부모님들께서는 학생들에게 오늘 수학 시간에 무엇을 배웠는지 대화를 나눠보시기 바랍니다.

EAP

During Quarter 4, students will be working on several assignments aimed at supporting their learning in English class. We begin the quarter by finishing up the Research-Based Informational Writing unit in English and will end the quarter reading historical fiction. Students will be reading Year of Impossible Goodbyes by Sook Nyul Choi. Parents are encouraged to join their child in reading about one family’s love for each other and quest for freedom during the Japanese occupation of Korea. EAP students will also be working with Mrs. Greaves in reading groups aimed at practicing reading comprehension skills.

Quarter 4 기간동안 학생들은 영어 수업을 서포트하기 위해 여러가지 과제들을 함께 진행하게 될 것입니다. 연구를 바탕으로 한 정보성 글 쓰는 것을 마무리 지으며 이번 quarter를 시작하여 역사 소설을 읽으며 quarter 4를 마치게 될 것입니다. 학생들은 최숙렬 작가의 ‘떠나 보낼 수 없는 세월’을 읽게 될 것입니다. 학생들은 소설, 현실과 다른 글들의 연관성을 찾아내는 능력에 따라 평가받게 될 것입니다. 형성적 피드백은 unit이 마무리될 때 총괄 평가와 함께 제공될 것입니다. 학부모님들은 일제강점기의 독립에 대한 갈망과 가족 간의 사랑을 담은 이 책을 함께 읽어 보시기 바랍니다. 또한 학생들은 Ms.Greaves 선생님과 함께 리딩 그룹을 만들어 독해 기술에 대해 배우는 시간을 갖게 될 것입니다.

PE

During Quarter 4 in grade 6 P.E. and Health, we will be covering an Invasion/Territory Games Unit (Floor Hockey), a Striking/Fielding Unit (Softball), and our Swimming Unit with WSI and water game components. We will focus on team strategy skills with the proper language being used and positive collaboration. Students will be assessed on their participation in class and growth of skills and team strategy. Parents can help students by watching different sports with them, asking about what they learned during the day, and playing games on the weekends. Please use the Google Classroom to find pictures and videos of student activities and Schoology for assessments.

6학년 체육 수업의 Quarter 4에서는 침략/영토 게임 unit (플로어 하키), 공격/수비 unit (소프트볼) 그리고 WSI와 수중 게임을 포함한 수영 unit을 다룰 것입니다. 학생들은 적절한 언어의 사용과 긍정적인 협력을 바탕으로 한 팀 전략 기술들에 대해 배울 것입니다. 학생들은 수업 시간의 참여도와 기술 및 팀 전략의 성장을 바탕으로 평가될 것입니다. 학부모님들은 다양한 스포츠 경기를 함께 관람하고, 오늘 무엇을 배웠는지 물어보고, 주말에 함께 게임을 하며 학생들을 도와주시기 바랍니다. Google Classroom을 통하여 학생들의 활동을 사진과 비디오로 확인하시고, 평가에 대해서는 Schoology를 참고해주십시오.



Life and Technology

During the first part of Quarter 4 students continue their study of leadership by focusing on the application of leadership qualities, learning more about their personality and making connections to great leaders around the world.
Students work in teams to solve problems and research great leaders and they will be using new technology to create presentations about the leader they connect with and admire. By the end of the quarter, our focus broadens introducing global issues as students begin to explore and understand an issue they are passionate about sharing. We will be making surveys and infographics to share with the class. Students will be assessed on the ISTE technology standards, specifically focusing on communicating information and ideas effectively to multiple audiences using a variety of media and formats and locating, organizing, analyzing, evaluating, synthesizing, and ethically using information from a variety of sources and media. At home parents are encouraged to ask questions about projects using the digital portfolio as a communication tool.

Quarter 4의 첫 파트로 학생들은 리더십 자질에 대해 중점을 두고 학생들의 성격을 파악하여 전세계의 훌륭한 지도자들과의 연관성을 찾으며 리더십에 대한 연구를 지속해나갈 것입니다. 학생들은 문제를 해결하기 위해 팀을 만들어 훌륭한 지도자들에 대해 연구하고, 각 팀별로 본인들과 연관성이 있고 존경하는 지도자에 대한 프레젠테이션을 만들기 위해 새로운 기술을 사용하게 될 것입니다. 쿼터 후반부에 학생들은 세계적 이슈들로 시야를 확장하여 함께 공유하고 싶은 이슈들에 대하여 탐구하고 이해하는 시간을 갖게 될 것입니다. 설문조사와 인포그래픽을 만들어 학급에서 공유할 것입니다.학생들은 ISTE 기술 표준을 바탕으로 하여 평가받을 것인데, 구체적으로 다양한 미디어와 형식을 사용하여 다수의 관중들에게 효과적으로 정보와 의견에 대해 의사소통하는 능력과 다양한 소스와 미디어로부터 얻은 정보를 잘 분배하고 정리하고 분석하고 평가하고 통합하고 윤리적으로 사용하는 능력을 평가받게 될 것입니다. 가정에서는 디지털 포트폴리오를 소통의 수단으로써 사용하여 프로젝트에 대해 질문을 해보시기 바랍니다.

No comments:

Post a Comment