Middle School Electives Curriculum Updates - Quarter 4, 2018 - Dragons News

Monday, April 9, 2018

Middle School Electives Curriculum Updates - Quarter 4, 2018

Band / Choir

In Quarter 4, band students will prepare for their Spring Arts Days performances. Selected groups may perform their chamber music summatives at the concert. Afterwards, band students will write their own music using computers,
in a short music composition unit. Students will be assessed on both their final performance (individual) and their final composition. Parents can help their student achieve by encouraging regular home practice, in a well lit and dedicated practice area.

쿼터 4에는 밴드 학생들이 봄 예술의 날 공연을 준비합니다. 선택된 그룹은 콘서트에서 실내악 작곡을 수행 할 수 있습니다. 그 후, 밴드 학생들은 컴퓨터를 사용하여 짧은 음악 작곡 단위로 자신의 음악을 만듭니다. 학생들은 최종 공연 (개인)과 최종 작곡 모두에 대해 평가됩니다. 학부모는 조명이 밝은 연습 공간에서 규칙적인 연습을 장려함으로써 학생들의 성취를 도울 수 있습니다.



(Students listen to each other’s performance and give written feedback during band)



Drama Foundations

Drama Foundations Grade 6 will be continuing to create performances using pantomime and some vocal performance techniques. There will be a final performance that incorporates all the skills we’ve practiced that the students will perform for an audience. Students will learn to be confident in front of an audience.
Drama Foundations Grade 7&8 will transition from pantomiming to dramatic improvisation. Students will create performances without preparation or a script. This type of spontaneous theatre helps students to speak more confidently in public, especially for Q&A where questions about their work do no have prepared answers. Students will learn to use the English language in a fun environment. Students will be assessed using the Texas TEKS Drama standards in collaborating, self discovery, and reflection.
Parents may help by supporting and encouraging their child to take risks, and step outside their comfort zone.

드라마 기초 : 6 학년은 판토마임과 일부 보컬 퍼포먼스 기법을 사용하여 공연을 계속해서 만들 것입니다. 학생들이 관객을 위해 공연 할 수 있는 모든 기술을 통합한 최종 공연이 있을 것입니다. 학생들은 청중 앞에서 자신감을 갖도록 배웁니다.
드라마 기초 : 7 학년과 8 학년은 판토마임에서 즉흥 연주로 전환 할 것입니다. 학생들은 준비나 대본없이 공연을 만들 것입니다. 이런 유형의 자발적인 연극은 학생들이 대중들에게 더 자신있게 이야기 할 수 있도록 도와줍니다. 특히 Q & A에서는 자신의 작품에 대한 질문에 대한 대답을 미리 준비하지 못하는 경우. 학생들은 재미있는 환경에서 영어를 사용하는 법을 배웁니다. 학생들은 공동 작업, 자기 발견 및 반성에서 Texas TEKS Drama 표준을 사용하여 평가됩니다.
부모는 자녀가 위험을 감수할 수 있도록 격려하고 지원하며 도움을 줄 수 있습니다.




Yearbook

In Quarter 4, students will be finalizing their pages for the Middle School yearbook focusing on photo editing and best design practice. Once pages are finished, students will participate in small group editing and evaluation of pages to ensure the pages is of the highest standard. Students will be assessed, using ISTE technology standards, on the application of these principles in their specific layouts. Parents can support students by allowing time for students to take photos of their assigned pages to be used in the yearbook published at the end of this year.

쿼터 4 기간에 학생들은 사진 편집과 최고의 디자인 연습에 중점을 둔 Yearbook을 완성하게됩니다. 일단 한 페이지가 끝나면 학생들은 작은 그룹으로 나눠 편집 및 평가에 참여하며 페이지가 가장 높은 기준에 부합하는지 확인합니다. 학생들은 ISTE 기술 표준을 사용하여 특정 레이아웃에서 이러한 원칙을 적용하여 평가하게됩니다. 학부모는 올해 말에 출판되는 Yearbook에 사용하기 위해 학생들이 할당 된 페이지의 사진을 찍을 수있는 시간을 허용함으로써 학생들을 지원할 수 있습니다.


Ceramics

Ceramics students will be focusing on two main areas of learning in Quarter 4, both of which have focuses on answering the standard-related question, “how can I prepare and present theme-based artwork for display?” Students will be collaborating with the psychology elective to create Monster Mugs accompanied by written journal articles to raise awareness about mental illnesses. In addition, students will be documenting their investigation of a glazing style in a video for their blogs! Parents can support students by looking at their art blogs and asking the question, “How are you learning from your failures in Ceramics?”

Q4 도자기 수업은 두 가지 주요 학습 영역에 초점을 맞출 것입니다.이 두 가지는 표준 관련 질문인 "디스플레이를 위해 테마 기반 아트 워크를 준비하고 표시하려면 어떻게 해야합니까?" 답변하는 데 초점을 맞춥니다. 학생들은 심리학 수업과 협업하여 정신 질환에 대한 인식을 높이기 위해 저널 기사와 함께 큰 머그잔을 만들 것입니다. 또한 학생들은 자신의 블로그에 조사 결과를 문서로 남길 것입니다. 학부모님은 미술 블로그를 보고 "시행 착오를 통해 도자기 수업에서 무엇을 배우게 되었나요?"라는 질문을 통해 학생들을 지원할 수 있습니다.




Potters practice learning from their failures (and successes) on the wheel! 




Discover Art

In Quarter 4 students will use their SLL experiences as their paint landscapes! They will connect their service learning trips to the standard by answering the the question, “How is art influenced by the time, place and culture in which it is created?” They will document their process as they continue to explore new methods of making and interpreting art. Parents can support students by looking at their art blogs and asking the question, “What project are you currently working on? What do you know now that you didn’t know before?”

Q4 기간 학생들은 SLL 경험을 페인트 풍경으로 사용하게됩니다! 학생들은 "시간, 장소 및 문화가 예술에 어떤 영향을 주고 있나요?"라는 질문에 대답함으로써 서비스 학습 여행을 표준에 연결합니다. 그들은 새로운 제작 방법을 지속적으로 탐구하면서 프로세스를 문서화하고 해석할 것입니다.. 부모님은 미술 블로그를 확인하며 "현재 어떤 프로젝트를하고 있나요?", “전에 알지 못했던 것들을 당신은 어떻게 알게 되었나요? "라는 질문을 통해 학생들을 지원할 수 있습니다.


Students design their summative art based on the concept, “Draw what you see, not what you think!”





Drawing

Drawing students are becoming illustrators in Quarter 4! Students will be collaborating with creative writing students to create children’s picture books! Students will be assessed on their ability to meet the NAEA 8.1.2 standard: collaboratively shape an artistic investigation an aspect of present-day life using a contemporary practice of art and design. The books have the potential of being published depending on the success of the collaboration. Parents can support students by checking Google Classroom and making sure students are on track with completing their pages on time.

Q4 에서 학생들은 그림을 그리는 것 뿐 아니라 일러스트레이터가 되어가고 있습니다! 학생들은 창조적인 글쓰기를 학생들과 협력하여 어린이 그림책을 만듭니다! 학생들은 NAEA 8.1.2 표준을 충족시킬 수있는 능력에 대한 평가를 받게됩니다. 현대 미술과 디자인을 사용하여 예술적 조사를 공동 작업으로 구체화합니다. 이 책은 학생들의 협업의 성공 여부에 따라 출판 가능성이 있습니다. 학부모는 Google 클래스 룸을 확인하고 학생들이 적시에 페이지 완성을 하고 있는지 확인하여 학생들을 지원할 수 있습니다.


Authors and illustrators researching picture book styles for the collaboration!


Psychology and Ethics

In psychology and ethics this quarter, students will explore different theories of right and wrong actions. They will also discover more about how to understand their thoughts and feelings. Students will be assessed on written essay applications of ethical theories as well as a journal of self-evaluation of their cognition and emotions. This will address standards related to both the processes of thinking and feeling. Parents can support at home by engaging in conversations that apply ethical theories to specific moral dilemma situations and/or everyday life, as well as to ask their student to explain their thought processes and feelings using psychological terminology.

이번 쿼터 심리학 및 윤리학에서는 학생들이 옳고 그른 행동에 대한 다양한 이론을 모색 할 것입니다. 학생들은 또한 그들의 생각과 감정을 이해하는 방법에 대해 더 많이 탐구 할 것입니다. 학생들은 자신의 인지와 감정에 대한 자기 평가를 저널뿐 아니라 윤리적 이론을 적용한 에세이를 통하여 평가를 받게 될 것입니다. 이것은 사고와 느낌의 과정에 관련된 기준을 다룰 것입니다. 학부모는 특정 도덕적 딜레마 상황 및 / 또는 일상 생활에 윤리적 이론을 적용하는 대화를 통하여 가정에서 학생들이 심리적 용어를 사용하며 자신의 사고 과정과 감정을 설명하도록 지원할 수 있습니다.




Self and Society

Q4 self and society will give students the opportunity to explore how people relate to one another in group settings, including persuasion, conformity, prosocial and antisocial behavior. Students will be assessed on a summative project where they will evaluate the behavior of a group using psychological principles. This will address standards that target the understanding of how group behavior differs from how an individual may think and act. Parents can support at home by encouraging students to apply the principles of what they have learned from psychology whenever they are in group situations.

Q4 자기와 사회는 학생들에게 설득력, 일치성, 친사회적 및 반사회적 행동을 포함하여 그룹 설정에서 사람들이 서로 어떻게 관련되어 있는지 탐구 할 수있는 기회를 제공 할 것입니다. 학생들은 심리 원칙을 이용하여 그룹의 행동에 대한 프로젝트를 통해 평가됩니다. 이것은 집단 행동이 개인이 생각하고 행동하는 방식과 다른 점을 이해하도록 목표를 정한 기준을 다룰 것입니다. 학부모는 집단 상황에 있을 때마다 학생들이 심리학에서 배운 원리를 적용하도록 격려함으로써 지원할 수 있습니다.




Design Thinking

Quarter 4 of design thinking begins with a student creation of a self-sustaining civilization focusing on the needs of a set group of citizens. Along with planning, students will be developing a virtual and physical product to present to the class. After this unit, students will use Makey Makey and SCRATCH software to develop simple circuits that accomplish a specific programmed task.
Students will be assessed on their final products for each of these projects using Next Generation Science Standards: Engineering Design. Each summative assessment will focus on the use of the design process in creating their final product. Parents can support their students by talking with them about their projects, asking how and why they came up with their idea and what changes they would make to their project.

Q4 기간 Design Thinking 수업은 학생 주도적인 일련의 시민들의 요구에 초점을 맞춘 자립적 문명의 창조로 시작됩니다. 계획함과 동시에 학생들은 가상의 실제 제품을 개발하여 수업에서 발표할 것입니다. 이 단원 후, 학생들은 Makey Makey와 SCRATCH 소프트웨어를 사용하여 특정 프로그래밍 된 작업을 수행하는 간단한 회로를 개발할 것입니다.
학생들은 차세대 과학 표준 : 공학 설계를 사용하여 각 프로젝트에 대한 최종 제품 평가를 받게됩니다. 각 요약 평가는 최종 제품을 제작할 때 디자인 프로세스 사용에 초점을 맞춥니다. 학부모는 학생들이 자신의 프로젝트에 관해 이야기하고, 어떻게 그리고 왜 그들이 아이디어를 내놓았는지, 또한 그들이 프로젝트에 어떤 변화를 줄 것인지 물어 봄으로써 학생들을 지원할 수 있습니다.

Brainstorming for Rube Goldberg “What Happens Next” Challenge

Prototypes of “Inventions for a Friend” Challenge

Grade 8 students working on their Rube Goldberg “What Happens Next” machine



STEM

This Semester 2 elective is new this year and attempts to address two essential questions;

Is sustainable tourism on Jeju achievable?

How can I make the fastest CO2 dragster?


Students will engage in the Sustainability Action Process (SAP) approach incorporating STEAM and NGSS Science and Engineering Practices in an attempt to answer these questions. These approaches will enable and empower students to inquire, make decisions and take actions that will lead to a sustainable society and ecosystem here on Jeju . The culminating summative assessment activities will include a published project linked to sustainable tourism on Jeju which may be entered into the STEM fair and also the production of a CO2 dragster which encapsulates the STEAM Design Process. Parents can help by checking in with their child on a regular basis to see how they are travelling with these two projects.

이번 학기에는 올해 새로운 두 가지 중요한 질문을 다루려고합니다.

제주의 지속 가능한 관광이 성취 가능한가?
가장 빠른 CO2 드래그스터를 만들려면 어떻게 해야합니까?

학생들은 STEAM 및 NGSS 과학 및 공학 실무를 통합하여 이러한 질문에 답하기 위해 SAP (Sustainability Action Process) 접근 방식에 참여합니다. 이러한 접근 방식을 통해 학생들은 제주에서 지속 가능한 사회와 생태계로 이어질 수 있는 조사, 결정 및 조치를 취할 수 있습니다. 최종적인 평가 활동에는 STEM 박람회에 참가할 수 있는 제주의 지속 가능한 관광과 관련된 출판 프로젝트와 STEAM 디자인 프로세스를 캡슐화하는 CO2 드래그스터 생산이 포함됩니다. 부모님은 정기적으로 자녀와 함께 체크인하여 이 두 가지 프로젝트로 탐구하는 과정을 확인할 수 있습니다.




Photography

After finishing their Historical Photo Recreation and Research project, photography students will begin to take a closer look at camera controls, building a successful photographic composition and telling a story from their point of view with a series of photographs. During Quarter 4, students will examine shape and form in nature, document a day in their life over the upcoming break and create light paintings. Students are assessed on the NAEA art standards based on criteria for projects and reflective blog posts- specifically focusing on demonstrating a willingness to experiment, innovate, and take risks to pursue ideas, forms, and meanings that emerge in the process of art-making or designing and developing criteria to guide making a work of art or design to meet an identified goal. At home parents are encouraged to ask questions about projects using the digital portfolio as a communication tool.

역사적인 사진 재현 및 연구 프로젝트를 마친 후 학생들은 카메라 컨트롤을 자세히 살펴보고 성공적인 사진 구성을 작성하고 여러 사진들을 자신의 관점에서 이야기하는 것을 학습합니다. Q4 기간중 학생들은 자연의 모양과 형태를 검토하고 다가오는 방학 기간에 자신의 삶을 기록하는 회화 사진을 만들 것입니다. 학생들은 제작 과정에서 나타나는 아이디어, 형식 및 의미를 추구하기 위해 실험하고, 혁신하고, 위험을 감수하려는 의지를 보여주는데 중점을 둔 프로젝트 및 반사 블로그 게시물 기준에 따라 NAEA 예술 표준으로 평가합니다. 목표를 달성하기 위해 예술 작품이나 디자인 작품을 만드는데 필요한 기준을 설계하고 개발합니다. 가정에서 학부모님들은 디지털 포트폴리오를 커뮤니케이션 도구로 사용하는 프로젝트에 관해 질문 할 것을 권장합니다.




“Great Pyramid” historical photo recreated by G7 Tony Lee & G8 Minsung Kim

“Dalí Atomicus” historical photo recreated by G7 Elvin Lee


Graphic Design

After completing a series of exercises based on the fundamental principles of design: contrast, repetition, alignment, and proximity, and learning about the psychology of color, students are challenged with creating playbills for our upcoming MS play, Twelfth Night. Additionally during Quarter 4, students will be completing PSAs (Poster Service Announcements) inspired by an interest they want to raise awareness about, personal logos, and finally we end the semester by creating digital infographics. Students are assessed on the NAEA art standards based on criteria for projects and reflective blog posts specifically focusing on: demonstrating a willingness to experiment, innovate, and take risks to pursue ideas, forms, and meanings that emerge in the process of art-making; designing and developing criteria to guide making a work of art or design to meet an identified goal; and demonstrating awareness of practices, issues, and ethics of appropriation, fair use, copyright, open source, and creative commons as they apply to creating works of art and design. At home parents are encouraged to ask questions about projects using the digital portfolio as a communication tool.

디자인의 기본 원칙인 대조, 반복, 정렬, 근접성을 기반으로 일련의 연습을 마친 후 학생들은 색상의 심리학에 대해 배우고, 다가오는 MS 연극인 Twelfth Night 광고 안내문 만들기에 도전합니다.
또한 Q4 기간 동안 학생들은 개인 로고에 대한 인식을 높이고 본인이 관심을 기울이고 싶은 분야에 대해 공익 광고 (포스터 서비스 공고)를 제작할 것이며 마침내 디지털 infographics를 만들어 학기를 마칩니다. 학생들은 다음과 같은 사항에 중점을 둔 프로젝트 및 반사 블로그 게시물에 대한 기준에 따라 NAEA 미술 표준을 평가합니다. 작품을 만드는 과정에서 나타나는 아이디어, 형식 및 의미를 실험하고 혁신하고 위험을 감수하는 의지를 보여줍니다. 목표를 달성하기 위해 예술 작품이나 디자인 작품을 만드는 지침을 설계하고 개발하는 기준; 공정 사용, 저작권, 오픈 소스 및 창작물에 대한 관행, 문제 및 윤리에 대한 인식을 보여 주면서 예술 작품 및 디자인 작품을 제작하는 데 적용됩니다. 가정에서 학부모님들은 디지털 포트폴리오를 커뮤니케이션 도구로 사용하는 프로젝트에 관해 질문 할 것을 권장합니다.




Design Exercises by G8 Jeff Ryu




Videography

In Quarter 4 of videography students will apply the knowledge of camera shots and angles, application of sound and editing skills to continue making short films. Students begin by brainstorming ideas, creating a storyboard, filming based on their planning and individually editing their creations. This quarter, students are going to be creating a Stop Motion Animation, Public Service Announcement educating their audience about a current event and a final film of their choosing. Student will be assessed on their final videos for each of these projects using the ISTE technology standards. Parents can talk to their students about what they have learned regarding the planning, production and editing process in creating a movie.

Q4 비디오그래피 수업은 학생들이 단편 영화 제작을 계속하기 위해 카메라 촬영 및 각도, 소리 응용 및 편집 기술에 대한 지식을 학습합니다. 학생들은 아이디어를 브레인 스토밍하고, 스토리 보드를 만들며 계획에 따라 촬영하고 개별적으로 작품을 편집합니다.
이번 Q4에 학생들은 본인들이 선택한 현재 이슈인 사건들에 대한 최종 영상을 Stop Motion Animation, Public Service Announcement로 제작하여 관객들에게 교육하게 될 것입니다. 학생은 ISTE 기술 표준을 사용하여 각 프로젝트에 대한 최종 영상 평가를 받게됩니다. 학부모는 학생들이 영화를 제작할 때 계획, 제작 및 편집 과정에 대해 배운 내용을 학생들과 이야기 할 수 있습니다.




Grade 8 Brian Kim and Minsoo Kim working on planning for their next movie


Grade 8 Zenia Asad, Grade 7 David Kim and Min Kim working on planning for their next movie


No comments:

Post a Comment