Grade 9 Curriculum Update, May 2018 - Dragons News

Sunday, May 6, 2018

Grade 9 Curriculum Update, May 2018



Grade 9 English
Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

Students are learning about the rhetoric and fallacies that are utilized in persuasion. They are identifying ethos, pathos, and logos, in the work of others, including editorials and advertisements. Students will be utilizing the knowledge they have gained about the ability of rhetoric to persuade an audience in their summative project, where they will be writing their own persuasive editorial utilizing ethos, pathos, and logos on a topic of their choice.


Grade 9 Geometry
Mr. Moden

As students finish up their year, they will complete a unit on Data Analysis that will use either Probability (Standard classes) or Statistics (Honors classes) to analyze information collected about KIS. Students will be encouraged to appreciate Data Analysis through Probability or Statistics as a necessary tool for living in a world that is overwhelmed with data. Students will be asked to find trends within their community and explain why those trends make sense based on their own experiences. In Standard Geometry, we will be using Independence tests and Conditional probability to ask and answer questions, while displaying our work through Venn Diagrams and tables. In Honors, we will be trying to gain an appreciation for normal distributions, standard deviations, z-scores and areas under a curve to better understand complicated data.


Grade 9 Global Studies
Mr. Harris

Students will be studying the Columbian Exchange, and its lasting legacy. Students will understand how the trade of tangible and intangible items would contribute towards both the prosperity of the West and the demise of the America’s. The unit will culminate with the trial of Christopher Columbus where students will participate as a defendant, a prosecutor or jury for the “Columbus Court”.


Grade 9 Biology
Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk

Students will continue to study the process of evolution for the remainder of the semester. They will look at the substantial evidence available to validate this process including the fossil record, embryology, morphology, animal behavior, and genetics. They will need to look back at the Earth’s history to gain an appreciation of the time scale that evolutionary processes often work over. This study will reveal that five mass extinction events, most happening hundreds of millions of years ago, have shaped the path of life as we know it. Students will look at inferred data to decide for themselves’ if a human driven, 6th mass extinction event, is currently taking place. The year will conclude with a look at body systems, complete with supporting dissection work and microscopy, before reviewing for the semester final exam.


Grade 9 PE
Ms. Ward

The last unit of study will be Sport Education. Student will take on an active role within a team to provide an authentic sport experience such as a coach, trainer, equipment manager, statisticians, and officials. Student have an opportunity to choose their sport and will collaborate with their group to deliver activities that develop skill, strategies and tactical play. By the end of this unit, students will be more literate and competent on how a team functions within a community and culture.


Grade 9 Korean Social Studies
Ms. Mijeong Kang

2단원 삼국 간의 항쟁과 신라의 삼국 통일, 3단원 남북국의 정치 발전에서 고대 국가의 정치적 발전 과정에 대해 학습할 예정입니다. 첫번째 주제는 나.당 동맹 그리고 고구려, 백제의 멸망, 백제와 고구려의 부흥 운동, 나.당 전쟁을 통한 삼국 간의 항쟁입니다. 이를 통하여 삼국 통일에 대해 의의와 한계점에 대해 생각해보고, 이후에 신라에 남겨진 과제에 대해서 파악하려고 합니다. 두번째 주제로는 통일 후 신라의 체제 개편 및 재정비 사업과 발해 건국 및 발전 과정입니다. 신문왕의 개혁 정책, 신라 하대의 왕위 쟁탈전, 대조영의 발해 건국 및 무왕. 문왕. 선왕의 정치 발전 등을 통하여 남북국 시대의 정치적 변화에 대해 파악하려고 합니다. 다각도로 연구한 주제를 시나리오에 담아, 보다 실감나고 드라마틱한 영상을 제작하여 감상할 예정입니다.

Grade 9 Korean Language
Ms. Minhee Lee

5월에는 6단원 함께 만드는 세상에 대한 수업이 이루어질 예정입니다. 문학의 수용과 생산활동을 통해 다양한 사회, 문화적 가치를 이해하고 평가하기 위한 단원입니다. 교과서에 실린 시나리오 ‘두근 두근 내 인생’을 감상하며 작품에 담긴 사회, 문화적 가치를 이해하고 평가할 예정이며 나아가 자신의 관점이 드러난 문학작품을 직접 생산하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이를 반영하여 국어, 사회 통합프로젝트를 진행할 예정입니다. 극 갈래의 특성을 이해하고 구성요소를 고려하여 주어진 주제와 관련하여 당시 사회의 모습과 가치를 담아 시나리오를 작성하고, 영상언어의 특징을 활용하여 주제가 잘 드러나게 영상으로 제작하여 발표할 예정입니다. 9학년 1년동안 이루어지고 있는 한달한편 독서포트폴리오 프로젝트 (5월) 역시 독후활동으로 진행될 예정입니다.


Foreign Language
Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - During the month of May, Chinese Level 1 will continue to focus on the unit "Shopping" in Lesson 9 which was already started in April. Students are expected to use color, sizes, prices & paying methods to describe purchases. They will be able to recognize Chinese currency and determine the proper change one should receive. There is a fun project, Fashion Show, after students come back from the long weekend and after that students will start to learn their last unit of Level 1 - Transportation. Students will discuss what popular means of public transportation are in different countries. They will plan a route to get to a destination with a partner as the project. There will be a vocab quiz in the middle of May and the project will wrap up the unit in the beginning of June to end the year.

Chinese II - During the month of May, Chinese Level 2 will be focusing on a new unit "Travel" in Lesson 19. Students will be able to describe a travel itinerary, compare airfare and routes and book a flight ticket. To extend the learning, students will be introduced the next unit "At the Airport" to learn how to check in at the airport counter, wish departing friends and greet arrival friends with proper expressions. Students will be asked to plan a trip and there will be a combined unit test to wrap up these 2 units in the beginning of June to end the year.

Chinese III - During the month of May, Chinese Level 3 will be focusing on Elective Course & Boyfriends and Girlfriends. When do college students declare a major? What are the most common school found in a typical university? Do people introduce the dates to their parents? Is dating always intended for people to find future life partner? Students can explain whether your family member have influence on your choice of major and career path. Students will share tips on how to save money for their education with their pairs. They will also describe what characteristics they focus on for a boyfriend/girlfriend .
Assessments: Presentation “ Why I Choose This University’’ and in the end of May we will have an unit test.

Chinese IV - During the month of May, Chinese Level 4 will be focusing on topic Foreigners in China. To welcome a visitor and after a welcome parting, what do people do in China? Do many foreigners like to work in China? Why? Students can explain with basic terms why China has been able to offer many jobs to foreigners; student will describe the impacts of globalization. They will also learn how to ask about each other’s professions when they meet people for the first time ,
Assessments: Presentation “When I work in China ” and in the end of May we will have an unit test.

Spanish I - During the month of May, students will start the travel chapter and learn how to discuss trips. Grammatically, students will focus on informal commands and an introduction into preterite conjugations . There will be a presentational assessment at the end of the chapter. The country of focus for this chapter will be Perú.

Spanish II - Spanish II will complete Unit 6 during the first week of May. Students will begin the final unit of the year in which they explore healthy lifestyles. During the unit, we will explore and discuss our interests and what we do to stay active. Additionally, students will compare, contrast, and summarize different events that took place in the past. Language objectives for Unit 7 include verbs with reflexive pronouns, more irregular verbs in the preterite tense, and the use of past participles. A summative assessment is scheduled for the final week of the month.

Spanish III - Spanish III will complete Unit 6 during the first week of May. Students will begin the final unit of the year in which they explore healthy lifestyles. During the unit, we will explore and discuss our interests and what we do to stay active. Additionally, students will compare, contrast, and summarize different events that took place in the past. Language objectives for Unit 7 include verbs with reflexive pronouns, more irregular verbs in the preterite tense, and the use of past participles. A summative assessment is scheduled for the final week of the month.

Spanish IV - Spanish IV will complete Unit 6 during the first week of May. Students will begin the final unit of the year in which they explore different Spanish speaking countries and discuss the various attractions in these locations. During Unit 7, students will be asking for and giving information and recommendations about different cultural and tourist activities in the Spanish speaking world. Language objectives include the use of present perfect, irregular past participles, and additional uses of the Subjunctive mood. A summative assessment is scheduled for the last week of the month.



Fine Arts
Mr. Leonard (for the entire department)

Mr. Leonard: The HS Concert Band has presented a Spring Concert! The Clarinet Choir with bass and percussion will perform “Puttin’ On the Ritz” for the KISJ Awards Ceremony on Friday, May 18. The Bands are now preparing for HS Graduation on Saturday, May 26 in the HS Gymnasium. Important details for this very special occasion below:

-Choir Band and Orchestra are to wear FORMAL Winter Uniform.
-Blazer (no vest) white shirt/blouse. School trousers/skirt. Long tie.
-All wear totally BLACK dress shoes.
-Flesh-tone tights for ladies with no socks over the tights.
-Gents wear calf-height black socks.
-Breakfast will be served in ES/MS Cafeteria 9:00-10:30 AM for Dorm students.
-Assemble in Gym at 9:30 AM for warm-up/tuning. Light selections by the Band and then the Orchestra will be performed as the audience enters the gymnasium.

It has been a delightfully musical year with a variety of music encountered from jazz improvisation to transcriptions from orchestral works to standard band repertoire. I’m very pleased with the musical progress of our KISJ HS Concert Band members and will be looking forward to having all back in band next year!

Ms. Kelley: Spring Art Day~ celebrates the artwork of all visual arts and design students this year in a collaborative exhibition with High School orchestra band concert on Thursday, May 3rd at 7PM. Come one, come all & enjoy a splendid evening of KISJ culture!

Visual Art II and Advanced Art

In May vis.art II and advanced art students are finishing their Text in Visual Art unit with two projects due in mid to late May and they are also completing their digital art portfolios by presenting all of their work from this quarter with accompanying written reflections on the creative process involved in the culmination of each piece.

Written reflections should demonstrate a clear understanding of how the elements of art played a role in achievement of key principles of design. Students will analyze how these structural components added to or detracted from the content, context or intended meaning of their work of art.

Advanced Art students are additionally adding experimental breadth work to their portfolios by engaging in the exploration of alternate materials and substrates in art-making processes that span printmaking and collage to digital design and transfer.


Graphic Design

Students in graphic design are in the architectural unit, designing homes that not only reflect sustainable design but go further to generate their own power, cooling, insulation using elements embedded in the natural environment surroundings. The class as a whole is designing an alternative low impact high eco-collaborative community for the future of Jeju-do.

Ms. Sinitskaia: The HIgh School Choir will reflect on the Spring Concert and continue learning new repertoire for the concluding performance in this year, the Graduation. Students will also continue working on sight reading and choral appreciation.

Ms. Henry: The High School Orchestra presented a concert on April 18 featuring students playing in chamber ensembles or as soloists. This concert was preparation for students planning to participate in the KIMEA Solo and Ensemble Contest in Seoul on April 28. In May, preparations begin for the band and orchestra performance at the High School Graduation. In addition to musical preparations, students will focus on building music terminology vocabulary.

Mr. Gagnier: This May, Theatre II and Honors Theatre students will be completing their final projects of the semester: production of two one-act plays written for KISJ’s first playwriting contest, and production of a “poor man’s fan film” - student recreations of salient moments in famous feature films. For both projects, students will be required to collaborate as production teams in order to complete a work of art through six steps of creation.



Counseling
Ms. Pineiro

This month, students will have a week-long opportunity to request changes to their Grade 10 class schedule. They should have already received a draft copy of their schedule at the end of April and reviewed it to make sure it is the one they want for Grade 10. As a reminder, students are not allowed to make any changes to their schedule next year. If your student has not yet met with me to discuss their schedule and/or course planning for the future, I strongly recommend you encourage them to meet with me. It is important that students are enrolling in the courses that are appropriate for their career interests or that fulfill school graduation requirements. I am located in H407 and am always willing to meet with students to answer any questions they may have regarding future planning.


Sincerely,

Mr. Mike Daly
Grade 9 Team Lead





Grade 9 English

Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

학생들은 설득할 때 활용되는 수사학 및 오류에 대해 배우고 있습니다. 사설과 광고를 포함하여 다른 사람들의 작업에서 정신, 감성 및 논리를 확인하고, 수사학 능력에 대한 지식을 활용하여 관객에게 설득력 있는 프로젝트를 제안하게 됩니다. 이 프로젝트에서는 자신이 선택한 주제로 정신, 감성 및 논리를 사용하여 설득력 있는 사설을 쓸 것입니다.



Grade 9 Geometry

Mr. Moden

한 해를 마치면서 KIS에 대해 수집된 정보를 분석하기 위해 확률 (표준 클래스) 또는 통계 (명예 수업) 중 하나를 사용하는 데이터 분석 단원을 마무리하게 됩니다. 학생들은 확률이나 통계에 의한 데이터 분석을 통해 데이터에 압도당하는 세상에서 살아가기 위한 필수 도구로 인정하기를 독려합니다. 지역 사회의 트렌드를 찾고 자신의 경험을 토대로 그 트렌드를 이해하는 이유를 설명해야 합니다. Standard Geometry에서는 Venn Diagrams 및 테이블을 통해 작업을 표시하면서 독립 테스트 및 조건부 확률을 사용하여 질문하고 대답합니다. Honor Class에서는 표준 분포, 표준 편차, z-점수 및 복잡한 데이터를 더 잘 이해하기 위한 곡선 아래의 영역에 대한 평가를 받으려 합니다.



Grade 9 Global Studies

Mr. Harris

학생들은 Columbian Exchange 및 그 지속적인 유산을 공부하게 될 것입니다. 유형 및 무형의 상품 무역이 서구의 번영과 미대륙의 종말에 어떻게 기여할 수 있는지 이해하게 됩니다. 이 단원은 크리스토퍼 콜럼버스 (Christopher Columbus) 재판을 통해 학생이 "콜럼버스 법원 (Columbus Court)"의 피고인, 검사 또는 배심원으로 참여하게 됩니다.



Grade 9 Biology

Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk

학생들은 나머지 학기 동안 진화 과정을 계속 연구 할 것입니다. 화석 기록, 발생학, 형태학, 동물 행동 및 유전학을 포함하여, 이 과정을 검증할 수 있는 실질적인 증거를 살펴볼 것입니다. 진화 과정이 종종 작용하는 시간 척도를 이해하기 위해 지구 역사를 돌아볼 필요가 있습니다. 수억 수천만 년 전에 일어났던 5 차례의 대량 멸종 사건이 우리가 알고 있는 삶의 길을 만들어 냈다는 것을 보여줄 것입니다. 학생들은 추론된 데이터를 보고 인간이 주도하는 6 번째 대규모 멸종 사건이 현재 일어나고 있는지 스스로 알아볼 것입니다. 올해는 학기말 시험을 검토하기 전에 해부 작업과 현미경 검사를 지원하는 신체 시스템을 살펴보고 결론을 맺을 예정입니다.



Grade 9 PE

Ms. Ward

마지막 학습 단위는 스포츠 교육입니다. 학생은 코치, 트레이너, 장비 관리자, 통계 학자 및 공무원과 같은 진정한 스포츠 경험을 제공하기 위해 팀 내에서 적극적인 역할을 수행하게 됩니다. 자신의 스포츠를 선택할 기회를 가지며 그룹과 협력하여 기술, 전략 및 전술적인 플레이를 개발하는 활동을 제공합니다. 이 단원이 끝나갈 무렵 학생들은 지역 사회와 문화 안에서 팀이 어떻게 기능하는지에 대해 더 잘 이해하고 능숙해질 것입니다.



Grade 9 Korean Social Studies

Ms. Mijeong Kang

2단원 삼국 간의 항쟁과 신라의 삼국 통일, 3단원 남북국의 정치 발전에서 고대 국가의 정치적 발전 과정에 대해 학습할 예정입니다. 첫번째 주제는 나.당 동맹 그리고 고구려, 백제의 멸망, 백제와 고구려의 부흥 운동, 나.당 전쟁을 통한 삼국 간의 항쟁입니다. 이를 통하여 삼국 통일에 대해 의의와 한계점에 대해 생각해보고, 이후에 신라에 남겨진 과제에 대해서 파악하려고 합니다. 두번째 주제로는 통일 후 신라의 체제 개편 및 재정비 사업과 발해 건국 및 발전 과정입니다. 신문왕의 개혁 정책, 신라 하대의 왕위 쟁탈전, 대조영의 발해 건국 및 무왕. 문왕. 선왕의 정치 발전 등을 통하여 남북국 시대의 정치적 변화에 대해 파악하려고 합니다. 다각도로 연구한 주제를 시나리오에 담아, 보다 실감나고 드라마틱한 영상을 제작하여 감상할 예정입니다.







Grade 9 Korean Language

Ms. Minhee Lee

5월에는 6단원 함께 만드는 세상에 대한 수업이 이루어질 예정입니다. 문학의 수용과 생산활동을 통해 다양한 사회, 문화적 가치를 이해하고 평가하기 위한 단원입니다. 교과서에 실린 시나리오 ‘두근 두근 내 인생’을 감상하며 작품에 담긴 사회, 문화적 가치를 이해하고 평가할 예정이며 나아가 자신의 관점이 드러난 문학작품을 직접 생산하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이를 반영하여 국어, 사회 통합프로젝트를 진행할 예정입니다. 극 갈래의 특성을 이해하고 구성요소를 고려하여 주어진 주제와 관련하여 당시 사회의 모습과 가치를 담아 시나리오를 작성하고, 영상언어의 특징을 활용하여 주제가 잘 드러나게 영상으로 제작하여 발표할 예정입니다. 9학년 1년동안 이루어지고 있는 한달한편 독서포트폴리오 프로젝트 (5월) 역시 독후활동으로 진행될 예정입니다.



Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)

중국어 I - 5월 한 달 동안 4 월에 이미 시작된 레슨 9 "쇼핑"단원에 계속 초점을 맞출 것입니다. 색상, 크기, 가격 및 구매를 설명하는 지불 방법을 사용해야 하며, 중국 통화를 알아보고 적절한 잔돈을 결정할 수 있습니다. 방학에서 돌아온 후, 재미있는 프로젝트인 Fashion Show가 있으며, 학생들은 Level 1 - Transportation의 마지막 단원을 배우기 시작할 것입니다. 학생들은 대중 교통 수단이 다른 나라에서는 어떤지 토론합니다. 프로젝트로는 파트너와 함께 목적지까지 가는 길을 계획해봅니다. 5 월 중순에 vocab 퀴즈가 있을 것이며, 이 프로젝트는 6 월 초 단원을 마무리하며 끝낼 것입니다.



중국어 II - 5 월 한 달 동안 중국어 레벨 2는 수업 19의 새로운 여행 "여행"에 중점을 둡니다. 학생들은 여행 일정을 설명하고 항공료와 노선을 비교하며 항공권을 예약할 수 있습니다. 학습을 연장하기 위해 학생들은 공항 카운터에서 탑승 수속을 배우고, 출발하는 친구, 도착한 친구에게 적절한 표현으로 인사하는 법을 배우기 위해 "At at the Airport" 단원을 공부합니다. 여행 계획을 세워야 하며, 6 월 초에 이 두 단원을 마무리하며 연말 테스트가 있을 예정입니다.



중국어 III - 선택 과목 & 남자 친구와 여자 친구에 초점을 맞출 것입니다. 언제 대학생들이 전공을 선택합니까? 전형적인 대학에서 가장 흔한 학교는 무엇입니까? 사람들이 부모에게 데이트 상대를 알려주나요? 데이트는 항상 미래 삶의 동반자를 찾는 사람들을 위한 것입니까? 학생들은 가족 구성원이 선택과 경력, 경로에 어떤 영향을 미치는지 설명할 수 있습니다. 학생들은 짝을 이루어 교육비를 절약하는 방법에 대한 정보를 공유합니다. 또한 남자 친구 / 여자 친구의 어떤 특징을 보는지 설명할 것입니다.

평가: 프레젠테이션 "내가 이 대학을 선택하는 이유". 5 월 말에 단원 테스트가 있을 예정입니다.



중국어 IV - 중국어 레벨 4에서는, 중국의 외국인들에 초점을 맞출 것입니다. 방문객을 환영하고 환영 인사를 나누기 위해 중국에서 사람들은 무엇을 합니까? 많은 외국인들이 중국에서 일하기를 좋아합니까? 왜죠? 학생들은 왜 중국이 외국인에게 많은 직업을 제공할 수 있었는지에 대한 기본 용어를 설명할 수 있으며, 세계화의 영향을 설명할 것입니다. 또한 처음으로 사람들을 만날 때 서로의 직업에 대해 묻는 법을 배웁니다.

평가: 프레젠테이션 "중국에서 일할 때". 5 월 말에 단위 테스트가 있을 예정입니다.



스페인어 1 - 5 월 한 달 동안 학생들은 여행 부분을 시작하고 여행에 관해 토론하는 방법을 배웁니다. 문법적으로 학생들은 비공식적인 명령과 과거 동사 활용에 집중할 것입니다. 이 장의 마지막 부분에는 발표 평가가 있을 것이며 초점은 페루입니다.



스페인어 II - 5 월 첫째 주에 6 단원을 마칠 것입니다. 건강한 라이프 스타일을 탐구하는 마지막 단원을 시작할 것이며, 우리의 관심사와 우리가 활동하기 위해 무엇을 할 것인지 탐구하고 토론할 것입니다. 또한 학생들은 과거에 일어난 여러 사건을 비교, 대조 및 요약합니다. 7 단원 목표는 재귀 대명사가 있는 동사, 사전 시제의 불규칙 동사 및 과거 분사 사용을 포함합니다. 최종 평가는 마지막 주에 예정되어 있습니다.



스페인어 III - 5 월 첫째 주에 6 단원을 마칠 것입니다. 건강한 라이프 스타일을 탐구하는 마지막 단원을 시작할 것이며, 우리의 관심사와 우리가 활동하기 위해 무엇을 할 것인지 탐구하고 토론할 것입니다. 또한 학생들은 과거에 일어난 여러 사건을 비교, 대조 및 요약합니다. 7 단원 목표는 재귀 대명사가 있는 동사, 사전 시제의 불규칙 동사 및 과거 분사 사용을 포함합니다. 최종 평가는 마지막 주에 예정되어 있습니다.



스페인어 IV - 5 월 첫째 주에 6 단원을 마칠 것입니다. 학생들은 다양한 스페인어를 사용하는 국가를 알아보고 이 지역의 다양한 명소에 대해 토론을 시작할 것입니다. 7 단원에서는, 스페인어를 사용하는 나라의 다양한 문화 및 관광 활동에 관한 정보 및 권장 사항을 문의하고 제공할 것입니다. 목표에는 현재 완료의 활용 및 불규칙한 과거 분사의 사용, 그리고 가정 법칙의 추가 사용이 포함됩니다. 요약 평가는 매월 마지막 주에 예정되어 있습니다.



Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)

HS 콘서트 밴드가 봄 콘서트를 발표했습니다! 베이스와 타악기가 있는 클라리넷 합창단은 5 월 18 일 금요일에 KISJ 시상식을 위해 "Puttin’ On the Ritz"를 연주하고, 5 월 26 일 토요일 HS 체육관에서 HS 졸업식을 준비 중입니다. 이 특별 행사에 대한 중요한 세부 사항은 다음과 같습니다.

- 밴드와 오케스트라는 공식 겨울 유니폼을 입어야 합니다.

- Blazer (no vest) 흰 셔츠 / 블라우스. 학교 바지 / 스커트. 긴 넥타이.

- 모두 BLACK 드레스 구두.

- 여학생들은 스타킹 위에 양말 신으면 안되며, 살색 톤 스타킹을 입습니다.

- 남학생은 종아리 높이의 검은 색 양말을 착용합니다.

- 기숙사 학생들은 아침 9 시부터 10시 30 분까지 ES / MS 카페테리아에서 조식을 합니다.

워밍업 / 튜닝을 위해 오전 9시 30 분에 체육관에서 진행하며, 관객이 체육관에 입장할 때 밴드와 오케스트라의 가벼운 연주가 시작됩니다.

재즈 즉흥 연주, 오케스트라 작품에서 표준 밴드 레퍼토리에 이르기까지 다양하고 즐거운 음악이 될 것이며, KISJ HS Concert Band 멤버들의 음악적 진보에 매우 만족하며 내년에도 밴드 멤버가 되기를 고대합니다!



Ms. Kelley:

Spring Art Day는 올해 5 월 3 일 목요일 오후 7시에 고등학교 오케스트라 밴드 콘서트와의 공동 전시를 통해 모든 시각 예술 및 디자인 작품을 기념합니다. KISJ 문화의 멋진 저녁을 만끽하십시오!



Visual Art II and Advanced Art

5 월 vis.art II 및 Advanced Art 학생들은 5 월 중순 - 하반기에 두 가지 프로젝트로 Visual Art 수업 Text를 마쳤으며, 이번 분기 모든 작품에 서면으로 창의적인 과정을 반영하여 디지털 아트 포트폴리오를 완성합니다.

서면에서는 예술 요소가 디자인의 주요 원칙을 달성하는데 어떻게 기여했는지에 대한 명확한 이해를 입증해야 합니다. 학생들은 이러한 구조적 구성 요소가 자신의 예술 작품의 내용, 맥락 또는 의도된 의미에 어떻게 추가되거나 그로부터 약화되었는지 분석할 것입니다.



Advanced Art 학생들은 판화 및 콜라주에서 디지털 디자인 및 전송에 이르는 예술 제작 과정, 대체 재료 및 기질을 탐구하여 포트폴리오에 실험적이고 폭 넓은 작업을 하게 됩니다.



Graphic Design : 그래픽 디자인을 하는 학생들은 지속 가능한 디자인을 반영할 뿐만 아니라 자연 환경 주변 요소를 사용하여 자체적인 전력, 냉각, 단열재를 생성하는 주택을 설계하는 건축 단원을 공부합니다. 이 강좌는 제주도의 미래를 위한 저탄소 고효율 Eco 협업 커뮤니티를 설계하고 있습니다.



Ms. Sinitskaia: 학교 합창단은 봄 콘서트에 참여하고, 올해 최종 공연인 졸업식을 위한 새로운 레퍼토리를 계속 배우게 됩니다. 학생들은 계속해서 즉석 노래와 합창 대한 공부를 계속할 것입니다.



Ms. Henry: 고등학교 오케스트라는 4 월 18 일 실내악 앙상블 또는 솔리스트로 연주하는 학생들의 공연을 발표했습니다. 이번 콘서트는 4 월 28 일 서울 KIMEA 개인전 및 앙상블 콘테스트에 참여하고자 하는 학생들을 위한 준비였으며, 5 월 고등학교 졸업식 때 밴드와 오케스트라 공연을 준비합니다. 음악 준비 이외에 학생들은 음악 용어 어휘 작성에 중점을 둘 것입니다.



Mr. Gagnier: 이번 5 월, Theatre II and Honors Theatre 학생들은 KISJ 최초의 희곡 콘테스트를 위해 쓰여진 두 개의 one-act 연극 제작과 "가난한 사람의 팬 필름"제작을 통해 학기의 최종 프로젝트를 마칠 것입니다. 두 프로젝트 모두 학생들은 6 단계의 창작 과정을 통해 예술 작품을 완성하기 위해 제작 팀으로 협력해야 합니다.



Counseling

Ms. Pineiro

10 학년 수업 스케줄 변경을 요청할 1 주일의 기회를 가질 것입니다. 이미 4 월 말에 일정표 초안을 받아야 하며, 10 학년 때 그들이 원하는 대로 되었는지 검토해야 합니다. 다시 말해, 학생들은 내년에 일정을 변경할 수 없습니다. 귀하의 학생이 미래에 대한 일정 및 / 또는 코스 계획을 논의하기 위해 아직 만난 적이 없다면, 저와 만날 것을 권장합니다. 학생들이 직업 관심사에 적합한 과정에 등록하거나 학교 졸업 요건을 충족하는 것이 중요합니다. 저는 H407에 있으며, 학생들이 미래 계획에 관한 질문에 언제나 기꺼이 대답할 의향이 있습니다.



Until next month,



Mr. Mike Daly



Grade 9 Team Lead

No comments:

Post a Comment