Middle School Electives Curriculum Update - Quarter 2, 2018 - Dragons News

Friday, November 16, 2018

Middle School Electives Curriculum Update - Quarter 2, 2018


  Curriculum%2BUpdate%2BGrade%2B6%2B%25284%2529

Design Thinking 

In this semester, we are engaging with projects that develop different steps in the design thinking process. Students will design a journal cover for their partner to develop empathy. Students will explore a new technology of their own choice to develop their prototyping skills. Students will be evaluated with a rubric posted to Google Classroom based on Next Generation Science Standards: Engineering Design. Parents can support their child by asking about their journals, where student work is kept, and using the rubric to monitor their progress. 

이번 학기에 우리는 Design Thinking 과정에 대해 다양한 방법들을 배우는 프로젝트들에 참여하고 있습니다. 학생들은 자신의 파트너가 공감을 할 수 있는 저널의 표지를 디자인할 것입니다. 학생들은 자신의 프로토타이핑 기술을 발전시키기 위해 선택한 새로운 기술을 학습할 것입니다. 학생들은 Next Generation Science Standards: Engineering Design 으로 한 기준에 따라 평가받을 것이며 (구글 클래스룸에도 올라가 있습니다) 가정에서는 학생들의 작품이 기록되는 저널에 대해 물어봐주시고 학생들의 학습 상황을 점검하기 위해 평가 기준을 사용해주시기 바랍니다. 

Digital Storytelling

The students continue to be excited and engaged as we move forward into the second quarter. Students successfully completed a theme based on Ultimate Vacation which incorporated gaining skills with two new programs, Google Tour Builder and Keynote to help tell a fictional story of a vacation that included eight unique locations which supported their themes. Students are evaluated and reflected using a rubric based on the ISTE Standards; peer feedback was posted to Google Classroom. Moving forward, our next unit on Stop Motion has been introduced with learning outcomes including use of new Apps that support stop motion images, storyboarding genre based stories and the use of iMovie to feature their completed 45-60 second film. Students are evaluated and reflected using a rubric based on the ISTE Standards; peer feedback was posted to Google Classroom. Moving forward, our next unit on Stop Motion has been introduced with learning outcomes including use of new Apps that support stop motion images, storyboarding genre based stories and the use of iMovie to feature their completed 45-60 second film. The Stop Motion film will be evaluated with a rubric posted to Google Classroom based on ISTE Standards. Parents can support their child by viewing their Growth Portfolios, where students’ work and reflections are encouraged to be posted.

학생들의 지속적 흥미를 가지고 참여하며, 2쿼터로 접어들었습니다. 학생들은 궁극의 휴가(Ultimate Vacation,이하 UV)를 기반으로 성공적으로 테마를 완성하였습니다. 두 가지 새로운 프로그램인 구글 투어 빌더와 키노트를 이용, 자신의 테마를 지원하는 8개의 독특한 장소가 포함된 휴가에 대한 가상의 이야기를 들려줍니다. ISTE 표준을 기본으로 한 채점표를 사용하여 학생을 평가, 반영합니다; 동급생의 피드백은 구글 클래스에 게재됩니다. 다음 챕터인 Stop Motion은 스톱 모션 이미지, 스토리 보드 장르 기반의 스토리를 지원하는 새로운 Apps의 사용을 포함하는 학습물로 소개되었습니다. 또한 IMovie를 이용 45-60초의 영상을 만들 수 있습니다. 스톱모션은 구글 클래스룸에 게재된 채점표를 가지고 평가됩니다.
채점표는 ISTE기준은 기본으로 합니다. 성장하는 학생의 작업과 검토가 녹아있는 포트폴리오를 봐주시는 것을 통해, 자녀를  지원할 수 있습니다. 

Beginning Band

Beginning Band will continue to learn new notes and the fundamentals of performance on their instrument. Specific areas of focus include proper posture, breathing, embouchure placement and tone production.  Learning will be assessed via playing tests in and out of class, where every student plays the same piece out of our method book. We will also continue listening to professional instrumentalists on our instruments and completing our Listening Logs. Parents can help their child learn by ensuring home or school practice outside of class, for three times a week for at least 15 minutes.  

Beginning Band 수업은 지속적으로 새로운 음들을 익히고, 악기연주의 기본들을 배웁니다.  자세, 호흡, 입술 대는 법, 좋은 소리를 내는 법 등에 초점을 두고 있습니다. 평가는 교실 안 밖의 연주에서 모두 이루어지며, 모든 학생들은 교재의 같은 곡(부분)을 연주하여 평가 받습니다.  지속적으로 전문 연주자의 연주를 듣고, 듣기 평가를 완성합니다.
학부모님께서 집에서 혹은 교실 밖에서, 학생이 적어도 일주일에 세번, 15분씩은 연습하고 있음을 체크함으로써 학생의 학습을 도와줄 수 있습니다.

Intermediate Band


During Quarter 2, Intermediate Band is preparing for their Winter Band Concert. Focus will be on tone production, balance, blend, and intonation. We will be using playing assessments, and also listening to professional recordings and reflecting on what we heard during this quarter. Parents can help their child learn by ensuring that she or he is practicing at home at least three times a week for at least 20 minutes.

쿼터 2에, Intermediate Band 수업은 겨울 밴드 음악회(Winter Band Concert)를 준비하고 있습니다.  톤, 균형, 조화, 조음 등이 강조됩니다. 연주를 평가하는 방식과 함께 이번 쿼터에는 전문가의 음반을 듣고 이를 반영할 것입니다. 학부모님께서 학생이 적어도 일주일에 세번, 20분씩은 집에서 연습하고 있음을 체크함으로써 학생의 학습을 도와줄 수 있습니다.


Wind Ensemble

During Quarter 2, Wind Ensemble is preparing for their Winter Band Concert held November 29. We will use in-class and video playing assignments for assessment against performance standards.  We will also continue to explore music through Listening Log assessments and reflections. Parents can help their child learn by asking to hear something from class, and offering constructive criticism on what they hear.
쿼터 2에, Wind Ensemble 수업은 11월 29일에 열릴 겨울 밴드 음악회(Winter Band Concert)를 준비하고 있습니다.
우리는 공연을 기준으로 수업내에서의 평가 및 비디오 평가를 사용할 것입니다. 우리는 또한 듣기 평가 및 반영을 통한 음악적 탐구를 계속할 것입니다. 학부모님은 수업에서 배운 것을 확인하고, 건설적인 비판을 함으로써, 자녀의 학습을 도와줄 수 있습니다.



Intermediate Orchestra

During Quarter 2, all Orchestra students will be continuing work on intermediate instrumental techniques, focusing on more advanced musical concepts, and preparing repertoire for the Winter Arts Day concerts. We will continue to utilize Google Classroom as our main assessment tool by students recording video of themselves playing assignments. Parents can help their students to succeed by encouraging practice and being an audience member at home for their practicing.  

쿼터 2에서, 모든 오케스트라 학생들은 지속적으로 중급레벨의 악기연주법을 배우고, 조금 더 심도있는 음악 개념에 중점을 둘 것이며, 겨울음악회 (Winter Arts Day Concert) 준비곡을 연습할 것입니다. 학교는 지속적으로 학생을 평가하는데 주된 방법으로 구글클래스를 이용할 것입니다. 학생들은 자신의 연주를 녹화하여 평가받습니다. 학부모님께서는 지속적으로 연습을 격려해주시고, 연습 중인 학생의 청중이 되어주세요.

Choir 7/8

Students have reviewed the notes on the staff for treble and bass clef. Students will continue with note recognition and sight-reading within different key signatures using solfege (moveable do) and Curwen hand signs. Students will use this knowledge to continue music literacy through concert repertoire. At home, parents can encourage their child to practice the songs they’re learning in class. 

학생들은 최고음과 최저음의 음자리표의 오선 음들에 대해 공부해왔습니다. 학생들은 음표를 읽는 법과 솔페지오(이동 도)와 Curwen의 손 기호를 사용하여 다양한 중요 특징들을 익히게 될 것입니다. 학생들은 이 지식을 통해 콘서트 연주곡목의 악보들을 읽게 될 것입니다. 가정에서는 수업에서 배우고 있는 음악들을 연습할 수 있도록 격려해주시기 바랍니다.

Diverse Problem Solving

Diverse problem solving has just finished preparing for the AMC 8 test. Although not a requirement, the AMC 8 is a math challenge many students seek to try in an effort to see their problem solving acumen.  Information about the AMC 8 test is posted on the class’s Google Classroom. After, we have moved on to our major project of the semester which is to craft our toothpick bridges!  The students will examine, explore, design, craft, and display!  Parents can support their students by asking specific questions about the five domains listed above as connected to their child’s project.  

Diverse problem solving 수업에서는 지금 막 AMC 8 시험 준비를 마쳤습니다.  AMC 시험을 보는 것이 필수는 아니지만, AMC 8은 문제를 해결하는 통찰력을 기르기 위해 많은 학생들이 시도하는 수학시험입니다. AMC 8 시험에 대한 정보는 Google 클래스에 게시됩니다. AMC 다음은, 학기의 주요 프로젝트인 이쑤시개 다리를 만드는 것으로  학생들은 시험, 탐구, 디자인, 공예 및 전시 할 것입니다! 학부모님은 자녀의 프로젝트와 관련하여 위에 열거한 다섯 가지 영역에 대한 구체적인 질문을 함으로써 학생들을 지원할 수 있습니다.


No comments:

Post a Comment