Grade 9 Curriculum Update, January 2019 - Dragons News

Tuesday, January 15, 2019

Grade 9 Curriculum Update, January 2019


Grade 9 English
Ms. Asad, Ms. Elshoff and Ms. Scrivner

Semester Two brings English 9 students to an introduction of Romeo and Juliet as they look into the themes of tragedy, young love, and friendship. Through vocabulary study, an exploration of Shakespearean play structure, elements of drama, and tracing historical changes of the English language through the use of research skills, students will begin working to answer the question, ‘How do Shakespeare’s works still speak to us today?’

Grade 9 Geometry
Mr. Moden and Mr. Brown

At the beginning of Semester 2, students will start working on their Similarity unit. They will use Transformations to demonstrate when triangles are similar by mapping them together, which students are very familiar with from their work with Congruence. After we finish identifying when we have similar triangles, we will use similar triangles to do some indirect measurement. In Honors, students will use Similarity Transformations to show when triangles are similar and then directly after will use ratios in triangles to define Sine, Cosine and Tangent.

Grade 9 Global Studies
Mr. Razzari and Mr. Shileny

Semester Two will see the Global Studies transition to Unit 3, a look at the European Middle Ages. The students will begin in January by seeing how the world picks up the pieces following the fall of the Roman Empire. Students will examine how Charlemagne uniting the Germanic kingdoms will forever alter the shape of Europe in particular. In this month students will examine the culture and structure of Feudal Europe, this transition to a comparison between the characteristics of Feudal Europe with that of Feudal Japan. The culmination of this comparison will have students write a document based essay examining the following prompt: “Samurai and Knights: Were the similarities greater than the differences?”

Grade 9 Biology
Mr. Daly and Mr. Palmer

Biology Students will start Semester 2 on Unit 5 “Cells, Microbiology and Microscopy”. We will begin with establishing a basic understanding in the difference between Prokaryotic and Eukaryotic cells. We will then follow up with topics such as Cell Membranes, Cell Nucleus, Organelles, Mitosis and other similar subjects. As usual, each unit will come with one or two quizzes, at least one project, at least one lab and then a unit exam. The dates of those assessments are yet to be determined. This will be an important unit for students to pay attention to as Unit 6 “Genetics” is heavily dependent on the information presented in Unit 5 and doing well in the latter will help students to do well in the former.

Grade 9 PE
Mr. Pratt and Mr. Kinahan

To start semester 2, students will be participating in their expression unit. Students will learn about and practice various forms of movement throughout this unit. At the conclusion of the unit students will work in groups to create a performance using the 4 elements of movement and concepts of choreography. For success in their performance it is very important for students to challenge themselves when performing different movements and to be a collaborative, respectful and honest group member.

Grade 9 Korean Social Studies
Ms. Soo Ree Park

이제까지 배운 광복부터 6·25 전쟁의 결과까지의 내용에 이어서, 1월에는 자유 민주주의의 성장을 공부할 예정입니다. 4·19혁명, 5·16 군사 정변, 5·18 민주화 운동, 6월 민주 항쟁까지 근 현대사 흐름에 굵직한 역할을 하는 사건들을 중심으로 사건의 배경과 원인, 그리고 내용과 결과를 공부할 예정입니다.

지난 달에 이어서 근현대사 학습의 가치를 배우고, 현재까지 이어지는 정권 변화의 흐름을 파악하여 사회를 보는 시각을 한 단계 성장시켜서 사회의 일원이 되었을 때 자신의 분명한 시각을 가지고 정치를 바라볼 수 있도록 공부하고 스스로 생각해 보는 시간을 가질 예정입니다.

Grade 9 Korean Language
Ms. Minhee Lee

현대인들은 일상생활에서 수많은 광고를 접하고, 사람들과 소통하기 위해 다양한 매체들을 사용합니다. 광고는 대중을 설득하는 것이 가장 큰 목적으로 자연히 설득을 위해 다양한 전략을 구사하게 됩니다. ‘5단원 생활 속의 매체’를 학습하며 상업적 광고나 공익 광고에서 사용되는 설득 전략을 살펴보고, 그것의 적절성과 타당성 등을 고려하는 비판적인 시각을 가질 수 있게 지도할 예정입니다. 광고의 설득 전략을 활용하여 ‘나’를 표현하는 광고를 제작할 예정으로 자신을 나타내기에 가장 적합한 매체를 선정하고 매체의 특성을 고려하여 내용을 조직하고 표현하는 활동을 진행하여 사람들의 감각을 자극하거나 공감을 이끌어 내는 전략으로 호소력 있게 자신의 생각을 전달하는 광고를 완성하는 것이 학습 목표입니다. 읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 한달한편 독서포트폴리오 활동도 S2에 계속 진행됩니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.

Counseling
Ms. Pineiro

I want to extend a warm welcome to all of our new students this semester! If you are a new parent at KISJ, welcome! I look forward to working with your student.

This month in Advisory, I will be showing G9 students our new college and career readiness platform that replaces the old Naviance system - called MaiaLearning. Students will learn how to access their personal MaiaLearning accounts and receive introductory information that highlights the many tools and resources available to them through this platform. We will begin to utilize the various features in Maia throughout the semester.

As always, please know that your son or daughter can meet with me throughout the semester to receive guidance about personal problems, academic stressors, or college planning questions. Your student can email me at vpineiro@kis.ac.

Until next month,
Mr. Mike Daly
Grade 9 Team Lead

Grade 9 English
Ms. Asad, Ms. Elshoff and Ms. Scrivner

2학기 영어수업에서는 학생들에게 비극, 젊은 사랑, 우정을 주제로 로미오와 줄리엣을 소개합니다. 어휘 연구를 통해 셰익스피어의 놀이 구조, 드라마 요소를 탐구하고 연구 기술을 사용하여 영어의 역사적 변화를 추적함으로써 학생들은 셰익스피어의 작품이오늘날에도 어떻게 우리에게 여전히 말을하고 있는지에 대한 질문에 답변하기 시작할 것입니다. '
Grade 9 Geometry
Mr. Moden and Mr. Brown

2 학기 초에 학생들은 유사성 단원을 배울 것입니다. 변환을 사용하여 삼각형이 서로 mapping으로써 유사 할 때를 보여줍니다. 학생들은 합동에 대한 자신의 연구에서 매우 익숙합니다. 우리가 비슷한 삼각형을 가질 때를 확인하고 나면, 유사한 삼각형을 사용하여 간접적 인 측정을 할 것입니다. Honors에서 학생들은 Similarity Transformations를 사용하여 삼각형이 비슷한시기를 표시 한 다음 삼각형으로 비율을 사용하여 Sine, Cosine 및 Tangent를 정의합니다.

Grade 9 Global Studies
Mr. Razzari and Mr. Shileny

2 학기에는 사회시간동안 3단원으로 넘어가 중세 유럽 시대에 대해 배울 것입니다. 학생들은 1 월에 로마 제국이 무너진 이후에 세계가 어떻게 나누어 졌는지에 대해 배웠습니다. 학생들은 게르만 민족을 결합하여 샤를 마뉴 (Charlemagne)가 어떻게 유럽의 모습을 영원히 바꿀 수 있는지 검토 할 것입니다. 이번 달 학생들은 봉건 유럽의 문화와 구조를 살펴보고 봉건 유럽의 특성과 봉건 일본의 특성을 비교합니다. 이 비교의 절정은 학생들에게 "사무라이와 기사 : 유사점이 차이점보다 컸습니까?"라는 메시지를 검토하는 문서 기반 에세이를 작성하게합니다.

Grade 9 Biology
Mr. Daly and Mr. Palmer

생물학 학생들은 Unit 5 "세포, 미생물학 및 현미경"에 대한 학기 2를 시작합니다. 원핵 세포와 진핵 세포의 차이점에 대한 기본적인 이해를 시작합니다. 그런 다음 세포막, 세포 핵, 세포 기관, 유사 분열증 및 기타 유사한 주제에 대한 후속 조치를 취할 것입니다. 평소처럼 각 단원마다 하나 또는 두 개의 퀴즈, 적어도 하나의 프로젝트, 적어도 하나의 실험실 및 단원 시험이 제공됩니다. 이러한 평가의 날짜는 아직 결정되지 않았습니다. 이것은 Unit 6 "유전학"이 Unit 5에 제시된 정보에 크게 의존하기 때문에 학생들이주의를 기울이는 중요한 단위가 될 것이며, 이번 단원을 잘 이해하면 다음 단원까지 연결해서 잘 할수 있을것입니다.

Grade 9 PE
Mr. Pratt and Mr. Kinahan

2학기를 시작하며 학생들은 표현 단위에 참여하게됩니다. 학생들은이 단원 전반에 걸쳐 다양한 형태의 운동을 배우고 실습합니다. 단위 학생들의 결론에 따라 운동의 4 가지 요소와 안무 개념을 사용하여 성과를 창출하기 위해 그룹으로 활동할 것입니다. 학생들의 공연을 성공적으로 수행하려면 학생들이 서로 다른 행동을 취할 때 도전하고 협동심 있고 정중하고 정직한 그룹 구성원이되어야합니다.

Grade 9 Korean Social Studies
Ms. Soo Ree Park

이제까지 배운 광복부터 6·25 전쟁의 결과까지의 내용에 이어서, 1월에는 자유 민주주의의 성장을 공부할 예정입니다. 4·19혁명, 5·16 군사 정변, 5·18 민주화 운동, 6월 민주 항쟁까지 근 현대사 흐름에 굵직한 역할을 하는 사건들을 중심으로 사건의 배경과 원인, 그리고 내용과 결과를 공부할 예정입니다.

지난 달에 이어서 근현대사 학습의 가치를 배우고, 현재까지 이어지는 정권 변화의 흐름을 파악하여 사회를 보는 시각을 한 단계 성장시켜서 사회의 일원이 되었을 때 자신의 분명한 시각을 가지고 정치를 바라볼 수 있도록 공부하고 스스로 생각해 보는 시간을 가질 예정입니다.
Grade 9 Korean Language
Ms. Minhee Lee

현대인들은 일상생활에서 수많은 광고를 접하고, 사람들과 소통하기 위해 다양한 매체들을 사용합니다. 광고는 대중을 설득하는 것이 가장 큰 목적으로 자연히 설득을 위해 다양한 전략을 구사하게 됩니다. ‘5단원 생활 속의 매체’를 학습하며 상업적 광고나 공익 광고에서 사용되는 설득 전략을 살펴보고, 그것의 적절성과 타당성 등을 고려하는 비판적인 시각을 가질 수 있게 지도할 예정입니다. 광고의 설득 전략을 활용하여 ‘나’를 표현하는 광고를 제작할 예정으로 자신을 나타내기에 가장 적합한 매체를 선정하고 매체의 특성을 고려하여 내용을 조직하고 표현하는 활동을 진행하여 사람들의 감각을 자극하거나 공감을 이끌어 내는 전략으로 호소력 있게 자신의 생각을 전달하는 광고를 완성하는 것이 학습 목표입니다. 읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 한달한편 독서포트폴리오 활동도 S2에 계속 진행됩니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.

Counseling
Ms. Pineiro

이번 학기에 새로 온 모든 학생들에게 따뜻한 환영을 전하고 싶습니다! KISJ의 새로운 학부모님들을 환영합니다! 새로운 학생들과 함께하게 되어 기쁘게 생각합니다.

이번 달에 Advisory에서 G9 학생들에게 MaiaLearning이라는 이전 Naviance 시스템을 대체하는 새로운 대학 및 진로 준비 플랫폼을 선보일 예정입니다. 학생들은 개인 MaiaLearning 계정에 액세스하는 방법을 배우고이 플랫폼을 통해 사용할 수있는 많은 도구와 리소스를 강조하는 소개 정보를 받게됩니다. 우리는 학기 내내 Maia의 다양한 기능을 활용하기 시작할 것입니다.

항상 그렇듯이, 귀하의 자녀가 학기 내내 저를 만나서 개인적인 문제, 학업 스트레스 요인, 또는 대학 기획 질문에 관한 안내를받을 수 있음을 알고 계십시오. 학생이 vpineiro@kis.ac에서 이메일을 보낼 수 있습니다.

Until next month,
Mr. Mike Daly
Grade 9 Team Lead

No comments:

Post a Comment